Forum > Färdiga produktioner
Eko - A miracle
Bengan_gbg:
Solklart en av dina bästa EKO....jag blir inte klok på stuket - det är nästan för daterat för slutet 90 med...men det är slickt proddat...
stajo:
skitcool låt :)
Yllet:
Skriver medan jag lyssnar. Introt ger ett positivt intryck, intressant ljudbild. Sången ligger för svagt (det märks framförallt om du skruvar ner volymen, då försvinner sången nästan helt) men basen har ett trevligt ljud. Om jag förstår din tanke rätt med denna låten, så har sången ingen bärande funktion och behöver därför inte ligga så starkt? Det är ju helt upp till dig som låtskapare. Men om syftet är att sången ska gå fram bra, så bör du skruva upp den, alternativt mixa den annorlunda.
Överlag inte mycket att klaga på, låten har en speciell karaktär och jag tycker mixen gör den rättvisa. Fixa till sången så blir det bra.
Låten som sådan är skön att lyssna på, helt klart.
/Jon
asti:
Låten har något visst - ger mig associationer till Flash and the Pan. Det händer väl inget som man hoppar till av, men det blir heller aldrig enformigt.
Den ska jag lyssna på fler gånger!
Eddi:
--- Citat från: Tokai skrivet 08.05.2009, 20:34:20 ---Det låter alltid väldigt personligt om dina låtar. Och du lyckas på nåt sätt alltid få det att låta retro. (Fast här kan ju portastudion förklara lite).
Visst är sången lite svajig men den har sin charm, kan höra fina resonanser i basstämman, tycker det är lite synd att sången inte kommer fram bättre, eller att den tekniskt sett inte låter bättre. Men å andra sidan hade det inte passat in med bakgrunden vad gäller den här låten, som nog inte är att göra så mycket åt väl. Mitt förslag är att du gör om allt i Cubase, för låten är bra. Men den är lite ensidig, som eq. påpekar. Försök hitta nåt som bryter av på det eller det andra sättet.
--- Slut citat ---
:D Tack Tokai (har du en sådan gitarr också?) En vacker dag gör jag nog om denna i Cubase. Nu har jag ju faktiskt hittat midisynten så jag har inget att skylla på längre.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida