Forum > Färdiga produktioner

Eko - A miracle

<< < (4/7) > >>

Aettan:
Jodå den går hem här oxå.

zorrow:
Låter bra fast jag tycker att sången ligger lite lågt/långt bak stundtals. Kompression? Tycker att den skall höjas minst en db. Lite mycket effekter på den oxå kanske. Lite renare hade varit bättre. Behåll "radio" sondet men minska reverbet/chorus. Skön "laid back" låt. Ha dé!

MaxB:
Goodie - även om ljudkvalitén inte gör låten rättvisa

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 04.05.2009, 22:43:41 ---Du har nåt visst i varje låt även om jag LP-tiden efter nån minut ivrigt hade lyft på pick-upen för att höra vad Eko skulle bjussa på i nästa spår. Skönt groove men lite för enahanda i övrigt.

--- Slut citat ---
Enahanda - ja det är ju i princip samma grejor två gånger fast med ett mellanstick. Får hoppas nästa spår är bättre då :P

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.05.2009, 00:43:12 ---Tjenare.

Så där ja,så skall en slipsten dras  :)

Låter hur bra som helst nu,distet bortblåst.

Konstaterar att detta är riktigt bra,en av dina bättre i mina öron!

Jag gillar lunken i låten.Sång ljudet är väl inte det bästa men har jag rätt information så är filen redan spikad..Håller hur lätt som helst som demo,snyggt jobbat Eko.

Mvh
Mike

--- Slut citat ---
Ja filen är spikad -ska nåt ändras så måste jag göra om låten från början och så brqa kanske den inte är trots allt.
Thnx man anyway.

--- Citat från: musicpanda88 skrivet 05.05.2009, 01:01:25 ---NICE  B)

--- Slut citat ---
Thnx :D

--- Citat från: Aettan skrivet 05.05.2009, 01:03:56 ---Jodå den går hem här oxå.

--- Slut citat ---
Tackar fölr det

--- Citat från: zorrow skrivet 07.05.2009, 20:07:49 ---Låter bra fast jag tycker att sången ligger lite lågt/långt bak stundtals. Kompression? Tycker att den skall höjas minst en db. Lite mycket effekter på den oxå kanske. Lite renare hade varit bättre. Behåll "radio" sondet men minska reverbet/chorus. Skön "laid back" låt. Ha dé!

--- Slut citat ---
:DThnx Zorrow som sagts så handlar det om en Fostex inspelning som är fast i sina grejer så det går inte att ändra utan omgörning.

--- Citat från: MaxB skrivet 08.05.2009, 17:24:41 ---Goodie - även om ljudkvalitén inte gör låten rättvisa

--- Slut citat ---
:DTack MaxB

Tokai:
Det låter alltid väldigt personligt om dina låtar. Och du lyckas på nåt sätt alltid få det att låta retro. (Fast här kan ju portastudion förklara lite).
Visst är sången lite svajig men den har sin charm, kan höra fina resonanser i basstämman, tycker det är lite synd att sången inte kommer fram bättre, eller att den tekniskt sett inte låter bättre. Men å andra sidan hade det inte passat in med bakgrunden vad gäller den här låten, som nog inte är att göra så mycket åt väl. Mitt förslag är att du gör om allt i Cubase, för låten är bra. Men den är lite ensidig, som eq. påpekar. Försök hitta nåt som bryter av på det eller det andra sättet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion