Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschka och Cykeln - Nocturne
asti:
Ja, det här var nog tom dystrare än vad jag lyckats med! :) Men också oändligt mycket vackrare! Stråkarna låter väldigt naturligt och bra och Marre sjunger bättre än nå´nsin! Partiet som kommer vid ca 101 sek tycker jag är fint och kunde gärna återkomma fler gånger. Basgångarna vid ca 120 sek är också jättesnygga!
Det här tilltalar en Dysterkvist! :)
Dividend:
--- Citat från: asti skrivet 13.05.2009, 20:55:10 ---Ja, det här var nog tom dystrare än vad jag lyckats med! :)
--- Slut citat ---
Vi har lyckats :D
--- Citera ---Men också oändligt mycket vackrare! Stråkarna låter väldigt naturligt och bra och Marre sjunger bättre än nå´nsin! Partiet som kommer vid ca 101 sek tycker jag är fint och kunde gärna återkomma fler gånger. Basgångarna vid ca 120 sek är också jättesnygga!
--- Slut citat ---
Schysst att det tilltalar och funkar :) Tack för lyssning!
Skall se om jag inte kan fixa till kören i dagarna!
Marruschkka:
--- Citat från: asti skrivet 13.05.2009, 20:55:10 ---Ja, det här var nog tom dystrare än vad jag lyckats med! :) Men också oändligt mycket vackrare! Stråkarna låter väldigt naturligt och bra och Marre sjunger bättre än nå´nsin! Partiet som kommer vid ca 101 sek tycker jag är fint och kunde gärna återkomma fler gånger. Basgångarna vid ca 120 sek är också jättesnygga!
--- Slut citat ---
Tack Asti :wub: Den komplimangen värmer mycket..för det här var riktigt svårt att få tight....nånting med takten är det i alla fall..det är lätt att snubbla här ;)
Men jag är inte den som ger mej i första taget, ville få till det här..och när Per justerade tonart för min sång gick det ju rätt bra.
Det bor en liten Dysterkvist i mej oxå, vill ju bli berörd känslomässigt av musik.
Som vanligt är det sagolikt vacker musik..som jag vill göra rättvisa, hoppas jag har lyckats med det.
Tack för ett fint samarbete Dividend, som alltid då..vilken tuuur att det sprutar fin musik ur dej nästan varje dag...det tacker vi för ;) :)
/Marr
freddy:
Aha, du gjorde som jag föreslog till sist då :P
Kul att höra marre sjunga denna, blev något helt annat. En eloge till dig marre som klarar av att sjunga över denna musik, jag hänger själv inte riktigt med i svängarna och det känns aldrig som musiken landar riktigt, utan den hoppar hela tiden vidare, ett signum för Dividend.
Har svårt att ta detta till mig fullt ut eftersom jag inte riktigt får något grepp om låten. Men det är iaf en annorlunda, unik och ball upplevelse.
Avslappnad:
Det var nog en av de vackraste låtarna jag hört på mycket länge!!! Jisses vad bra den är. :) Återigen en otroligt bra fungerande kombo av instrumentering, text och inte minst sång, där Marr ska ha många cudos för att ha satt den så snyggt! :)
Ni får bilda en trio snart, DMDC, Den Marriga Dividerande Cykeln, eller nå't. Jag lyftar på den hatten jag inte bär och bockar djupt. Gripande helt enkelt. :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida