Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschka och Cykeln - Nocturne
Dividend:
LÅTNAMN: Nocturne
ARTIST/GRUPP: Dividend feat Marre (sång) & Cykeln (lyriken i samarbete med Dividend)
GENRE: orkestral folkmusik, liedersång (eller nåt i den stilen)
LÅTLÄNGD: 4:10
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: Cykeln och marre
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
091017
KLAR.. Fixat till vissa sångpassager ytterligare, med hjälp av sångerskan. Marre. En av hennes bästa sångprestationer jag hört :)
------------------
091016
Denna är nu fixad och låter grymt bra. Tycker jag. Vad tycker ni? Kan något göras bättre?
Tack på förhand för lyssning.
------------------------
090515
EFter många om och men, sätter Marre en perfekt tagning till Nocturne. Låten har en konstig (men medveten) rytmik, som tydligen gör den väldigt svår att sjunga. ;)
Dikten är skriven av mig och Cykeln.. Cykeln framförallt ;) Vilken mästare du är på att skriva dikter och lyrik!
DEF VERRE
Hör du detta rop, en levnad, en röst
innan höst går på äng
innan död kyler min säng
låt mej viska så tyst
om de läppar jag kysst
och saknadens sträng
Livet lyste aldri g så grannt
som just innan det försvann
Fä och fränder dör, allt vittrar, en röst
innan sommarn blir grus
innan sorg kyler mitt hus
låt mig ropa om livet
att jag tog mycket för givet
och skogarnas sus
Livet lyste aldrig så grannt
som just innan det försvann
Åsa:
Skriver ett par rader här med då :)
Nej inte är det riktigt verklighetstroget inte, låter artificiellt. Det går nog att skruva till, finns väl fler här som har tips om det kanske? Men tänk på hur "kören sjunger" man sjunger inte lika som ett instrument spelas, lite att tänka på där med melodi, det mänskliga sättet att sjunga :)
Men det är fint ändå :)
cykeln:
Kul med EAK där - och visst är det så - just när våren kommit så är den strax slut
Hörde kören bara i början och kan hålla med Åsa om att den inte är så verklig som man skulle önska
Men annars ett vackert stycke - klarinetten som var betydligt mer framträdande än kören låter bra
Marruschkka:
--- Citat från: cykeln skrivet 03.05.2009, 13:58:51 ---Kul med EAK där - och visst är det så - just när våren kommit så är den strax slut
Hörde kören bara i början och kan hålla med Åsa om att den inte är så verklig som man skulle önska
Men annars ett vackert stycke - klarinetten som var betydligt mer framträdande än kören låter bra
--- Slut citat ---
Medhåll på körpluggen..men den är klart njutbar ändå..men visst kan du fila till den så den blir verklig...tror jag nog..bara du ger det lite tid :)
Klarinetten är ljuvlig.
Härligt vemodiga klanger här..basnedgångarna efter 2:00...ojoj säjer jag bara..ryser av dem..detta stycke har gått på loop nu i ca en halvtimme, och då är det....väldigt bra :D
/Marr
ynot:
fint om man vet att du kommer jobba vidare vilket jag känner på mig så är det en fantastisk början .
har du hittat åder... mycket bra det sista
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida