Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka och Cykeln - Nocturne

<< < (9/16) > >>

Dividend:

--- Citat från: freddy skrivet 14.05.2009, 23:18:26 ---Aha, du gjorde som jag föreslog till sist då :P

--- Slut citat ---

Ja en mängd sångare sjöng först (inkl jag  :D ) innan marre satte den perfekt!

--- Citera ---Kul att höra marre sjunga denna, blev något helt annat. En eloge till dig marre som klarar av att sjunga över denna musik, jag hänger själv inte riktigt med i svängarna och det känns aldrig som musiken landar riktigt, utan den hoppar hela tiden vidare, ett signum för Dividend.

--- Slut citat ---

Jag är inte ensam i världen, om detta signum.

--- Citera ---Har svårt att ta detta till mig fullt ut eftersom jag inte riktigt får något grepp om låten. Men det är iaf en annorlunda, unik och ball upplevelse.

--- Slut citat ---

Det behövs då förmodligen fler lyssningar. ;)

Tack för lyssningen! OCh att det var BALLT :D det tyckte jag var roligt med tanke på att det slår Dysterqvists texter i dysterhet, denna låt.

JT af Slappnad: Tack för fan från oss ALLA! Nu skall jag ta och lyssna på dina senaste stycken. I dag eller imorgon...

Åsa:
ja jag ska ge en kommentar jag med  :D
Men jag är så kluven.. Musiken är underbar, väldigt vackert är det. Marre gör ett bra jobb och jag förstår ju att det är riktigt svårsjunget. Fina stämmor hörde jag också. Men jag får inte ihop sången och låten liksom. På nåt sätt krockar det för mig. Kan inte sätta fingret på det, melodin på sången är en typ och orkestern spelar sitt vackra stycke.. Den kanske helt enkelt kräver fler lyssningar än två för min del  :D Inte mycket att ta till sig av här i låtkritik, men du bad om en kommentar så det bidde denna  :) Texten är inte upplagd va? Gör det tycker jag  :)

zorrow:
Höj sången ett knäpp. Ca 1 db minst. Som det är nu är stråkarna lite ivägen för sången. Lite mer kompession på sången. Lite mer botten i basstråkarna. Sen är det bra!

Dividend:

--- Citat från: Åsa skrivet 15.05.2009, 21:05:21 ---ja jag ska ge en kommentar jag med  :D
Men jag är så kluven.. Musiken är underbar, väldigt vackert är det. Marre gör ett bra jobb och jag förstår ju att det är riktigt svårsjunget. Fina stämmor hörde jag också. Men jag får inte ihop sången och låten liksom. På nåt sätt krockar det för mig. Kan inte sätta fingret på det,

--- Slut citat ---

Det är förmodligen den medvetet märkliga rytmiken.

--- Citera ---melodin på sången är en typ och orkestern spelar sitt vackra stycke.. Den kanske helt enkelt kräver fler lyssningar än två för min del  :D Inte mycket att ta till sig av här i låtkritik, men du bad om en kommentar så det bidde denna  :) Texten är inte upplagd va? Gör det tycker jag  :)

--- Slut citat ---

Oki :) Skall lägga in den..

Zorrow, jäpp skall höja sången lite och följa din tips i övrigt.

equality:
Livet lyste aldrig så grannt
som just innan det försvann

Fina rader som ibland är tragiskt sanna. Passar utmärkt till dessa toner som böljar fram och tillbaka likt ett upproriskt hav med gammal sjö men med andra vindar. Alfvén och Allan Petterson låter som influenser. Temat på de högsta stråkarna är ju hur snyggt och hjärtskärande som helst. Marre sjunger bra. Jag hade nog skippat stämmorna för live-känslan. En av dina starkaste kompositioner Per!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion