Forum > Demolåtar
djonas - Snubbel Bubbel_utkast
djonas:
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.05.2009, 12:13:46 ---Låter finfint. Dom unisona utflykterna är speciellt häftiga.
Inne på samma linje som Ynot. Skippa piano och stråk. Allt annat låter helt autentiskt, men pianot är tämligen platt och stråkarna är fruktansvärda. :lol:
Kankske stålsträngad akke istället för piano och kör istället för stråk. Finns ju många sångglada människor här.
Bra jobbat!!
--- Slut citat ---
Hej Wernborg!
Kul att du gillar unisonerna. =)
Roliga idéer helt klart vilket jag absolut ska testa, fast i nästa låt. :D
// djonas
djonas:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 01.05.2009, 12:26:26 ---Namaste!
Gillar detta! :) Blandningen av indiska rytmer och distade ghuror är synnerligen tilltalande, tycker jag. Har ganska okritiska öron fn, så jag köper låten rakt av. :)
--- Slut citat ---
Tack avslappnad!
Gött att du köper låten rätt av haha. Bra tecken. :D
// djonas
djonas:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 01.05.2009, 22:18:39 ---Tjohoo Jonas.
Ja vad säger man om detta..?
Utkast/skiss,visst - men färdigt så det skriker om det ljudmässigt.Möjligen lite "mufflig" bas om jag nu skall såga på nåt.Vet inte ens om det håller...
Eko sammanfattade det hela suveränt,du lirar och mixar i en helt annan division än oss vanliga dödliga.
Dina alster för mina tankar till Frank Zappa,så bra är det.Reinkarnation eller arvtagare,diskussions fråga - men så ser jag på dina alster.
Den indiska prylen som genomsyrar dina alster är ta mig fanken genial.Om man ser till gura liret,ja då skulle den gode Zappa höja på ögonbrynen.Bli inte mallig nu bara utan fortsätt i dina hjulspår och låt oss njuta av dina alster - sånt här kunde köpas på skiva på sjuttiotalet signerat Frans Z.
Numera står det djonas på konvolutet - och din tid kommer.
Kanon helt enkelt!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tjenare HM!
Tack för fina ord. :wub:
Oj jämförelse med Zappa, den var ny men mkt uppskattad :D, han tillhör ju en av mina ikoner, helt klart, ju flippigare desto bättre. :D
Tack för lyssning!
// djonas
djonas:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.05.2009, 22:28:47 ---Jomenvisst.
Hade som nån föregående talare, sett ett mer naket arr, med bara gitarr. Syntprylarna passar inte riktigt in. Kanske bara en fråga om andra instrument/ljud. Som det är nu kräver de uppmärksamhet.
Iofs bara en snabblyssning, och en snabbcomment på det. Så ta mina skriverier för vad de är. Gillar i vilket fall spelandet mycket. Intressanta indiska harmonier :D
Hur kommer detta intresse sig av?
Bra utkast, om man hade kunnat spela så :)
--- Slut citat ---
Hmm...du tycker oxå att syntprylarna ska bort, ska jag kanske vika mig för massan....hmm nä inte denna gången hehe...på nästa låt kanske. :D
Intresset för indisk musik väcktes för ca 4-5 år sen så fick jag en tanke att blanda in det i mer västerlänsk instrumental hårdrock. :)
// djonas
djonas:
--- Citat från: Eko skrivet 01.05.2009, 22:38:39 ---Har lyssnat igen - kan bara inte låta bli.
Så otroligt bra detta är ser fram emot den klara versionen :D
Eko
--- Slut citat ---
:D den kommer, den kommer!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida