Forum > Demolåtar

djonas - Snubbel Bubbel_utkast

<< < (3/6) > >>

Eddi:
Har lyssnat igen - kan bara inte låta bli.
Så otroligt bra detta är ser fram emot den klara versionen :D
Eko

cykeln:
När jag lyssnade på en djonas-låt förra gången gjorde jag samma reflektion som Eko
och nu får man höra en till som trycker ner sjävförtroendet i skosulorna
Får försöka trösta sig med att det vore rätt tyst i skogen om bara de fåglar som sjunger bäst fick sjunga ....

Vad kan man säga - det är strålande, välspelat, kreativt, roligt, välljudande
Det är lite Zappa-aktigt till formen och gitarrspelet.

djonas:

--- Citat från: Åsa skrivet 30.04.2009, 00:23:19 ---Tack för ett gott skratt Eko!

Ett mycket snyggt utkast, vet att den säkert kan låta ännu lite bättre men den är som sagt redan så bra så den skulle kunna gå som färdig.

Låten är riktigt skitbra helt enkelt.
Svårlyssnat instrumentalt annars tycker jag men icke i detta fallet!

:)

--- Slut citat ---
Håller med där. =)
Riktigt skitbra gillas, hehe. ;)
Snart blir det samarbete igen Åsa. :)
// djonas

djonas:

--- Citat från: ynot skrivet 30.04.2009, 10:30:28 ---Hej JOnas

en tanke här i alla fall är tänk om du bara skulle hålla dig till sträng instrument o inte synta alls ... det skulle jag verkligen gilla.. dubba gittarer  o göra svepande mattor med gittarer o fixa in en bas som jobbar lite mot dig i detta kanke en tablas basist:)
lite mer centrala bombay ,,, lite skitigare typ..

allt gott

tony

--- Slut citat ---
Hmm...bra tanke där tony men det får nog bli på nästa låt för den här låten är i princip färdig i mitt huvud och det går inte att ändra på. ;)
// djonas

djonas:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.04.2009, 22:46:54 ---
--- Citat från: ynot skrivet 30.04.2009, 10:30:28 ---...lite mer centrala bombay ,,, lite skitigare typ..

--- Slut citat ---

Skönt sound och spel Djonas. Bra att du säger att det är ett utkast. Annars skulle jag tro att det är klart. Drivet är redan så bra det kan va, tycker ja. Kul att höra din mix med indiska tablas och stränginstrument.

Har du varit i Indien? Kanske centrala Bombay, stadsdelen Colaba? Ska man bo på Rex eller Stiffles hotel? Oavsett vilket, är det nära till "Gateway to India" där småkillarna säljer en tola afgan som i själva verket är svarta gummibitar, de försöker kränga till nya turister. Vi går inte på sånt där! Tiggarna ser extra hungriga ut, utanför restaurangen. De kan skilja på vilka som är turister eller resenärer. Hänger i klungor, flockas runt turisterna. Man försöker spela oberörd men de är proffs, ser rakt igenom sånt. Kan vara påfrestande det här. Dom kanske går härifrån om man ger några paisa? Eller så kan man ge ett leende, som visar att man vet, att man känner till reglerna bakom det pågående spelet. Ibland får man en liten huvudnickning tillbaka, knappt märkbar för den oinvigde och kanske ett stort brett leende. Det värmer. Man är på samma plats visar ömsesidig respekt. Men det tar tid att komma dit.

Eko, du är en pärla med din fullträffkommentar!
Happy new year!

--- Slut citat ---
Tack MaxB!
Roligt att det gillas. Ska försöka färdigställa låten inom kort. Har lite svårt att få tid till musiken numera bara i den utsträckning som önskas.  :wacko:
// djonas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion