Forum > Demolåtar
djonas - Snubbel Bubbel_utkast
MaxB:
--- Citat från: ynot skrivet 30.04.2009, 10:30:28 ---...lite mer centrala bombay ,,, lite skitigare typ..
--- Slut citat ---
Skönt sound och spel Djonas. Bra att du säger att det är ett utkast. Annars skulle jag tro att det är klart. Drivet är redan så bra det kan va, tycker ja. Kul att höra din mix med indiska tablas och stränginstrument.
Har du varit i Indien? Kanske centrala Bombay, stadsdelen Colaba? Ska man bo på Rex eller Stiffles hotel? Oavsett vilket, är det nära till "Gateway to India" där småkillarna säljer en tola afgan som i själva verket är svarta gummibitar, de försöker kränga till nya turister. Vi går inte på sånt där! Tiggarna ser extra hungriga ut, utanför restaurangen. De kan skilja på vilka som är turister eller resenärer. Hänger i klungor, flockas runt turisterna. Man försöker spela oberörd men de är proffs, ser rakt igenom sånt. Kan vara påfrestande det här. Dom kanske går härifrån om man ger några paisa? Eller så kan man ge ett leende, som visar att man vet, att man känner till reglerna bakom det pågående spelet. Ibland får man en liten huvudnickning tillbaka, knappt märkbar för den oinvigde och kanske ett stort brett leende. Det värmer. Man är på samma plats visar ömsesidig respekt. Men det tar tid att komma dit.
Eko, du är en pärla med din fullträffkommentar!
Happy new year!
Wernborg:
Låter finfint. Dom unisona utflykterna är speciellt häftiga.
Inne på samma linje som Ynot. Skippa piano och stråk. Allt annat låter helt autentiskt, men pianot är tämligen platt och stråkarna är fruktansvärda. :lol:
Kankske stålsträngad akke istället för piano och kör istället för stråk. Finns ju många sångglada människor här.
Bra jobbat!!
Avslappnad:
Namaste!
Gillar detta! :) Blandningen av indiska rytmer och distade ghuror är synnerligen tilltalande, tycker jag. Har ganska okritiska öron fn, så jag köper låten rakt av. :)
Harmonica mike:
Tjohoo Jonas.
Ja vad säger man om detta..?
Utkast/skiss,visst - men färdigt så det skriker om det ljudmässigt.Möjligen lite "mufflig" bas om jag nu skall såga på nåt.Vet inte ens om det håller...
Eko sammanfattade det hela suveränt,du lirar och mixar i en helt annan division än oss vanliga dödliga.
Dina alster för mina tankar till Frank Zappa,så bra är det.Reinkarnation eller arvtagare,diskussions fråga - men så ser jag på dina alster.
Den indiska prylen som genomsyrar dina alster är ta mig fanken genial.Om man ser till gura liret,ja då skulle den gode Zappa höja på ögonbrynen.Bli inte mallig nu bara utan fortsätt i dina hjulspår och låt oss njuta av dina alster - sånt här kunde köpas på skiva på sjuttiotalet signerat Frans Z.
Numera står det djonas på konvolutet - och din tid kommer.
Kanon helt enkelt!
Mvh
Micael
Dividend:
Jomenvisst.
Hade som nån föregående talare, sett ett mer naket arr, med bara gitarr. Syntprylarna passar inte riktigt in. Kanske bara en fråga om andra instrument/ljud. Som det är nu kräver de uppmärksamhet.
Iofs bara en snabblyssning, och en snabbcomment på det. Så ta mina skriverier för vad de är. Gillar i vilket fall spelandet mycket. Intressanta indiska harmonier :D
Hur kommer detta intresse sig av?
Bra utkast, om man hade kunnat spela så :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida