Forum > Demolåtar

djonas - Snubbel Bubbel_utkast

<< < (5/6) > >>

djonas:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.05.2009, 10:49:55 ---När jag lyssnade på en djonas-låt förra gången gjorde jag samma reflektion som Eko
och nu får man höra en till som trycker ner sjävförtroendet i skosulorna
Får försöka trösta sig med att det vore rätt tyst i skogen om bara de fåglar som sjunger bäst fick sjunga ....

Vad kan man säga - det är strålande, välspelat, kreativt, roligt, välljudande
Det är lite Zappa-aktigt till formen och gitarrspelet.

--- Slut citat ---
Hej cykeln!
Kul att du gillar den och kul att även du associerar till Zappa, kan ju bara säga att det är smickrande! :D
// djonas

Ola:
Tjena djonas
oj här har det pulats och fixats. hur snyggt som helst och vilket ljud och lir! tummar upp  :wub:
det låter redan DT prod och detta är bara ett utkast  :mellow:
man blir hur inpadd som helst av ditt inspelnings och mix kunnande
och givetvis liret

bra jobbat 

mvh  :)

Memphis:
Memphis recenserar:

Herr Djonas fortsätter med sin säregna, orginella och grymma musikstil. Detta alster sprudlar liksom ofta avancerad progg blandat med indisk färsk curry så det ryker. Även då det bara är ett utkast så hör man stor potential och den höga klass som han alltid har. TTG! Tunga tajta gitarrer, bra programerade trummoar med roliga taktarter (speciellt roligt då jag e trummis  ^_^) vilket får mina progg-ådror att rycka. Härlig spelglädje i de unisona solon som flyger fram i en våg av toner.

Schysst me andra ord! Kör på! :) Något mer än bara stråkarna i början skulle vara bra.. låter lite tunt där, dubba med något instrument eller två. Kanske flöjt och något i lite lägre register typ bas som spelar en oktav upp eller nått? Bara en tanke, har annars inget att påpeka. Skiitbra!

/Rececenten Memphis

bow35:
grymt sa grisen

Emulator:
Jösses. En riktig resa i vanlig ordning. Att du kan spela gitarr, arra och programmera är det ju inget snack om. (har väl aldrig varit? :D )

Däremot saknar jag lite mer bett, lite oväntade saker, lite skitigare o molligare framtoning. Och stråkarna i början MÅSTE det hända något med, för de låter för mycket som

preset #4 på nån halvdyr workstationsynth :D

Skitsnyggt, fast lite för slickt för min smak. Otroligt imponerande likt förbannat :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion