Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Relieved
Dividend:
Håller med Eko. Grym låt. Tack för att du delade med dig :)
--- Citat från: Dividend skrivet 01.05.2009, 19:41:32 ---T o m trumsen låter ju helbra...
--- Slut citat ---
Med detta menade jag att de helt enkelt låter oerhört välprogrammerad (eller spelade?)
Tokai:
Har tidigare ofta velat spela miditrummor själv. Dels för att det är kul och dels för att jag fattar hur en trummis spelar, men att banka in lite rytmer är inte hela sanningen. Det är så mycket en trummis gör som man inte fixar själv. Men det finns hjälp.
Jag använder mig nu av färdiga midi-inspelade trummor från BFD:s groove library. Jag letar fram det som passar och drar det till Cubase. Sen kan man justera vissa trumprylar, t. ex muta eller lägga till en crasch. Sen kan man ju lägga till vissa slag. Men det underbara med många av dom här grooves är dom sköna sk spökslagen, sånt som det är ett jävla pill med att fixa själv
Yllet:
Tycker sången är för bright i förhållande till övriga ljudbilden. Dessutom början låten lite väl abrupt?
Låten är fortfarande bra :)
/Jon
Tokai:
Hej Jon!
Vet inte vad som är abrupt med början på låten? Har inte ändrat nåt. Samma sak med sången, inga ändringar. Jo vänta, la på ett kort delay, kan vara det som ger ifrån sig mer diskant. Går nog att filtrera bort.
Tokai:
Ok Yllet, har minskat ner på diskanten i sången och tog bort delayet som jag inte fick någon ordning med. Ang det abrupta i början tror jag vad du menar, så att jag mutade trummorna i början och lät dom komma in i versen. Skulle nog även kunna tysta dom ända fram till refr?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida