Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Relieved

<< < (9/9)

Åsa:
Hej Tokai, kul att höra en låt av dig!
Låten är skön, du sjunger bra och man hör var du får dina influenser ifrån :)
Jag hakade upp mig på några småsaker... på verserna hör man en liten svag visp/virvel i mitten av ljudbilden, från början tänkte jag att det var nåt skräpljud du glömt att städa bort. Om den ska vara med så tycker jag den kan få komma upp lite högre så man hör vad det faktiskt är  ;) Och så tycker jag gitarren som kommer in vid 190 enl spelaren är för hög och för annorlunda i sitt sound. Den lägger sig ovanpå/framför resten av låten. Det förtog för mig. Annars finfint ju!
Men huvudsaken är att du själv är nöjd, man måste bestämma sig för att vara färdig nångång också och smaken är ju som bekant delad här i musikvärlden  :)

/ser nu när jag läser kommenterna om att du ser låtarna som en idé för någon annan att bygga vidare på, och då duger detta gott och väl  :)

Tokai:
Tack, Åsa, för att du lyssnade och tyckte till
citat: "ser nu när jag läser kommenterna om att du ser låtarna som en idé för någon annan att bygga vidare på, och då duger detta gott och väl "
Jag upplever mig i första hand som låtskrivare och har inte sikte på någon egen karriär. Därför tycker jag att mina låtar kan användas av andra, om det finns intresse.
Fast det är ju klart, lite ego är man ju ändå och vill att det ska låta bra när man själv lyssnar på det.
Ska kolla upp "gitarren" (det är en sampling) om den fortfarande är för hög. Visparna spelar ganska dynamiskt, så att vissa slag hörs mindre, sk spökslag. Kanske är det dom du hör?

Åsa:

--- Citat från: Tokai skrivet 07.06.2009, 20:45:14 ---Tack, Åsa, för att du lyssnade och tyckte till
citat: "ser nu när jag läser kommenterna om att du ser låtarna som en idé för någon annan att bygga vidare på, och då duger detta gott och väl "
Jag upplever mig i första hand som låtskrivare och har inte sikte på någon egen karriär. Därför tycker jag att mina låtar kan användas av andra, om det finns intresse.
Fast det är ju klart, lite ego är man ju ändå och vill att det ska låta bra när man själv lyssnar på det.
Ska kolla upp "gitarren" (det är en sampling) om den fortfarande är för hög. Visparna spelar ganska dynamiskt, så att vissa slag hörs mindre, sk spökslag. Kanske är det dom du hör?

--- Slut citat ---

Måste säga nu när jag läser det igen, det låter fel med "duger gott och väl", det ÄR bra  :) Lite finputsning bara om du vill. Men helt okej för mina öron  :) Ja det kanske är dom där spökslagen jag tänker på..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion