Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Relieved

(1/9) > >>

Tokai:
LÅTNAMN: Relieved
ARTIST/GRUPP: Tokai
GENRE: Pop rock eller nåt
LÅTLÄNGD: 4.44
KOMPOSITÖR: Tokai
PRODUCENT: Jag
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

En låt som jag tidigare haft uppe i ett tidigare forum. Nu med ny sång, bas och trummor. Ang drums, så var de tidigare riktigt pinsamt dåliga - intressant att höra vad man gjorde tre år sen. Nu har jag tagit hjälp av några snubbar som programmerat i BFD2, och varför inte anlita dom när man själv göra såna fula fills. Texten är ganska symbolisk. Ytligt sett handlar det om en astrounat som fått fel på livlinan och försvinner bort i rymden - på ett annat plan handlar det om att vi, stressade, ska släpppa det krampaktiga taget och bara låta oss falla ner i oss själva

Text:
RELIEVED
1.
It happened
outside the mothership
The safeline came loose
and I slowly sailed away…

2.
I’m falling
into an endless space
I´m drifting away
and my time is running out…
Relieved

refr.
Nothing else but
weightlessness
Relieved
Nothing to be
afraid of
Relieved

3.
I wonder
why do we hold on tight
to something unreal?
Just loose the grip and fall!
Refr.

4.
I´m sinking
into the universe
It´s quiet and dark
But I just - let it go...

Relieved..............

Ny mix (2/5)

Uppdaterad 2009-10-09

zorrow:
Jisses vad duktiga alla verkar här! Väldigt snyggt ljud och bra låt. Du sjunger verkligen nääära micken ;) Jag tycker att gitarren kommer in liiite för högt och är ganska vass i ljudet. Trummorna låter finfint fast jag personligen gärna har lite mer kompression. Men det kansk är en smaksak...

Eddi:
Helbra Tokai här finns ju egentligen ingenting att referera till - lite Bowie kanske - men det låter bra rakt över - utom gitarren då efter 200 på KR-spelaren som är på tok för högt. Ja skulle nog vilja rekommendera att de sista relieved är extatiska istället för som nu slumrande.
Jag har inte hört den första versionen men det kanske inte gör något.
Kul Tokai detta är något helt eget - tycker jag.
Eko

martinm:
Bra låt och jag gillar ditt sätt att sjunga.
Som sagt blir det lite hög volym på gitarren i slutet.
Tror att låten skulle bli mer smooth utan ackeguran som går i baktakt.
 :P

MaxB:
Där I'm falling kommer in skulle jag i bakgrunden vilja höra ett annat padljud som ligger som en matta och ger omväxling till det andra "magiska pianoljudet" som nu ligger genom hela låten.
Trummorna ligger i ett för torrt rum jämfört med övriga instrument. Lite mer reverb eller lägre volym på dem passar mina öron bättre (lyssnar i lurar).

Gitarrerna kommer in med lite för hög volym som andra kommenterat.
Det är skönt att höra din röst så här nära! Den är ett superbt instrument!!!
Skönt också att höra en så här luftig låt! Tokai doing changes!!!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion