Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Relieved
Emulator:
Gillar detta. Tror det är min favorit av det jag hört med dig! Snyggt, luftigt, avslappnat. nästan meditativ känsla.
Yllet:
Fin fint helt enkelt.
Lyssnar på laptopen så jag kan bara kommentera låten som sådan och den är jättefin. Trummorna har lite konstigt ljud och ligger starkt :)
EDIT, lyssnar med mina enkla hifi-lurar nu på morgonen, stråkpaden känns plastig, men om det är meningen spelar det ju ingen roll. Känns lite casio synth från leksaksaffären -89, eller i bästa fall från dansbandsbanan :)
Angående sången så tror jag ett ett delay skulle sitta snyggt, tänk bowie, i alla fall på refrängpartierna. Inget stort, bara så att de blir lite space. Och förresten, var är körerna?
Hur som helst, faktum kvarstår, det är en kanonskön låt!
/Jon
Tokai:
Tack alla för vänliga och uppmuntrande ord!
Ska försöka se till så trummorna spelar i samma rum. Lite svårt också eftersom "spökpianot" har rätt mycket efterklang i sig och jag vill ha den så. Och det funkar inte så bra med långa reverb på drumsen. Men jag tar till mig allt och ska försöka förbättra låten ytterligare.
Det kan löna sig bland att plocka fram nåt som man då inte fick till så bra, fast man tyckte att låten i sig hade potential, och försöka se den med nya ögon. Det var bara en test från början, men det funkade rätt bra.
Leif: "men är det bara jag eller sjunger du "revealed" istället för "relieved" på några ställen?"
Det vara ju f-n också! Du har helt rätt. Måste bero på att jag under dom åren som gått sen låten kom till småsjungit för mig själv "revealed" av nån anledning. Kan inte behålla det heller för jag får inte in det i texten. Blir väl omsång eller klippa klistra.
Tokai:
Ny version uppe.
Har tagit bort alla revealed, som Leif uppmärksammade och ersatt med relieved. Har försökt lägga trummorna i samma rum (samma reverb som övrigt) Lite småfix, lite delay på sången. Mjukat upp stråkarna så att de inte låter Casio -89, jösses. Men lyssnar man på Miroslav i "enkla" hörlurar så kanske...
Jag har nog fått all respons som jag behöver men lägger ändå upp den här uppdateringen ifall någon i framtiden förhoppningsvis bumpar denna. Då vet jag att det är den bästa versionen som ligger framme, hoppas jag...
Dividend:
Tycker det är en schysst stämning från första noten till den sista. Mer än så vet jag inte. Gillar iaf den här låten mer än de tidigare du lagt upp, så jag håller väl på att lära mig :)
Bra sjunget också.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida