Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Cykeln - EMigranten
Lyxvarianten:
Kändes som sagan om ringen där ett tag. Man fick lite bilder i huvudet med natur och glada mäniskor:)
Grönt gräs, små hobbits och Gandalf såklart.
Nån Gealic-tös på det här hade nog varit fint.
Dividend:
Tack gott om töser ser jag med :D
OK, slänger upp senaste "stabila" verren, för nu har den snurrat oavbrutet i 2 timmar här ochd et är inte ofta. Cykeln sjunger sin egen text (första versen) till förlängd version av arret. Kanske kallar vi in tunga kavalleriet för sångbiten senare :) Hade tänkt slänga upp utan sång, men cubase lade av här innan jag han mutea och exportera :) Och det är rätt ofta ;)
Jag vill ha comments på arrangemanget ffa. Sångbiten med. Funkar denna ansats? ELler skall vi göra nåt annorlunda
Andra versen saknar sång...
Lyxvarianten:
Var lite svårt att se på spelaren vart nånstans det var, men det såg ut som slutet på 120 och en bit in på 130 det lät riktigt skönt och var lite sådär Gealic som jag snacka om tidigare:) Hade ju gärna hört det hela versen, och om man ska sjunga om smärtahhh får man nog ringa Thåström;)
Dividend:
Hehe, det är ju ett rätt så "basic" arr, versen återkommer 3 ggr och så ett b-tema instucket nånstans.. Smärtaaaah, ja, kanske svårt att få det att funka i form av sång. Tycker texten håller dock. Vi får se om thåström hör av sig ;)
Lyxvarianten:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.05.2009, 19:23:22 ---Hehe, det är ju ett rätt så "basic" arr, versen återkommer 3 ggr och så ett b-tema instucket nånstans.. Smärtaaaah, ja, kanske svårt att få det att funka i form av sång. Tycker texten håller dock. Vi får se om thåström hör av sig ;)
--- Slut citat ---
Det är nog mer en vanesak, ju mer jag lyssnar ju mer funkar det. Tänkte ju såklart på Märk hur vår skugga när Thåström sjunger.
När det gäller arr är jag inte så kräsen faktiskt. Jag gillar ju sånt som överraskar och inte är gjort efter ramar, men har ju märkt att folk inte hittar nån "hook" då.
Personligen ser jag musik som en historia eller en känsla man försöker förmedla. Lite kluvet där:P Kör på det ni har. Kommer bli bra!:D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida