Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Cykeln - EMigranten

<< < (7/12) > >>

Dividend:
Då är vi två nog på samma våglängd.. Så ser jag det också

Angående uttrycket just när "smärtaah" sjungs så får jag hålla med om att det är en vanesak. :D "Vad sjutton är det här?" tänkte jag första gången. Nu tycker jag det funkar hur bra som helst. Lite bellmanskt som du är inne på. Jag gillar det. Både sången och texten. Men klart för nya lyssnare kanske ...  :unsure:

cykeln:
Lyxvarianten och Dividend
Ja det här med att få "smärta" att klinga rätt är inte lätt
Jag vet vad jag är ute efter men tycker inte att jag riktigt träffat rätt - det ska vara naket, enkelt, okonstlat men märkbart och skärande. Det är nu lite konstlat kan jag tycka. Denna sång är inte helt enkel att sjunga så man får den med rätt känsla.
Kul ändå att ni tycker det funkar bättre efter några lyssningar!
Stämsången ja...  - jag tycker att det blir en stegring när den bara kommer på slutet
Hook - Den här har flera sådana men de är inte så uppenbara, utan kräver ett antal lyssningar för att komma fram och då är de desto mer intensiva - svindlande.

Dividend:
Jag tycker ansatsen är rätt. Bra sjunget.. Men vi kan inte göra nåt mer förrän imorgon.

Låtom oss sova på saken :D KAnske ser vi nya lösningar då.. :D

SYNTH:
Får avvakta med tycken tills det är klart, i alla fall en intressant låt! :)

Lyxvarianten:

--- Citat från: cykeln skrivet 01.05.2009, 20:10:52 ---Lyxvarianten och Dividend
Ja det här med att få "smärta" att klinga rätt är inte lätt
Jag vet vad jag är ute efter men tycker inte att jag riktigt träffat rätt - det ska vara naket, enkelt, okonstlat men märkbart och skärande. Det är nu lite konstlat kan jag tycka. Denna sång är inte helt enkel att sjunga så man får den med rätt känsla.
Kul ändå att ni tycker det funkar bättre efter några lyssningar!
Stämsången ja...  - jag tycker att det blir en stegring när den bara kommer på slutet
Hook - Den här har flera sådana men de är inte så uppenbara, utan kräver ett antal lyssningar för att komma fram och då är de desto mer intensiva - svindlande.

--- Slut citat ---

Det där med hook är nått jag inte är så intresserad av. Jag är mer ute efter små detaljer när jag lyssnar på musik. Nått som blir sådär jävla bra som man inte hör dom första gångerna.
Farsan sa alltid när jag var liten att en bra skiva är kass dom första gångerna man hör den. Det är när den växer och man bli kompis med den som verkligen hittar vad man gillar.
Så musik som man gör till sig själv kan bli väldigt uppskattad av andra, om dom ger det tid.
Men som sagt. Träffa rätt på smärta så kommer det bli skärande, man vill lixom höra hur du lider. (Fast man vill ju inte att du ska lida:P)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion