Forum > Färdiga produktioner
djonas - #jh'AV'IA:T'O# #M'ARI:A# #T'I# #H'E#
djonas:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.04.2007, 15:04:57 ---Tjena.
Tror att jag hann höra denna tidigare.Mycket skickligt gjort.Liret är ju grymt! Likaså arr å mix.
Undrar om jag inte hörde lite dist vid 1.56..Jo..Det finns några ställen till.Antagligen lite för hårt mastrat.Hittar man inga fel i mixen så kan man ju alltid leta efter dist ljud :D
Fantastisk produktion djonas,shit du kan verkligen hantera en gura!
Sa jag att låten var bra? Det är den!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tackar Harmonica mike för lyssning!
Jag mastrar aldrig, jag mixar endast...mastring lämnar jag åt proffsen. :D
Det är möjligt att det finns nåt ställe med dist eller som i alla fall kan uppfattas som dist, mina gitarrer t.ex. ;)
I mina lurar låter det dock inte så...men jag tror iofs att jag ligger rätt nära gränsen i output.
Roligt att du gillar låten och gitarrspelet! :)
Mvh / djonas
equality:
Ja McLaughlin är en gitarrist jag också tänker på när jag hör dig. Har en gammal vinyl där han lirar med Santana. Hann höra denna på gamla stället och kul att hör den igen. Kanske lite för snabb och lite för exakt för att passa just mig men hantverket är ju suveränt och spelskickligheten är ju ytterligt få förunnat. Du brukar lägga in enstaka vändor av melodiösa västerländska räckor ibland, saknar detta här.
Wernborg:
Världsmästerskap i suringar (småländska för snabba fraser) :P
Fräckt arr. Trummorna tassar fint. Gitarrerna känns lite burkiga.
Du hade nån tråd där du pollade om vilket sound som var bäst. Fick ingen direkt respons från dig ang. mitt tyckande, men jag tycker i alla fall likadant här. Lite skitigare/elakare ljud skulle sitta som en sportmössa. I och med att ditt spel är så kliniskt perfekt tror jag att ett mindre perfekt sound skulle göra susen för låten och att få mera "liv". Tror jag uttryckte det som att, hellre 2x12 är 4x12 emulering för mer närvaro i soundet.
Nåt lite lyriskt parti istället för nåt av talavsnitten.... ja, jag vet låten är färdig, men till nästa gång då :lol: ..........
Eq nämnde Mahavishnu. Ja, det är oundvikligt. Men det gör ingenting, det är ju för bövelen 30 år sen. Dags att nån tar upp stafettpinnen. Ingen är bättre lämpad än du.
DåligtGehör:
Problemet med dina låtar är att det inte finns något att klaga på (man kan ju berömma men det är inte min stil) när det gäller det tekniska. Alltså måsta man gå direkt på uttrycket.
Det är mycket som händer och det är för det mesta bra saker. Det jag ändå kan känna är en viss övermättnad kan infinna sig. Det är otroligt mycket toner och slag. Detta tillsammans med rätt korta sekvenser. Ibland får jag för mig att du skulle ligga kvar på vissa saker och låta dem utvecklas lite längre istället för att ta in nya brott och vägar. Men jag kan inte säga vad och hur. Det är mest en känsla - en tro.
En annan sak har lite och göra med vad Wernborg var inne på här nyss. Det skulle behövas något som gjorde det mer skitigt/dramatiskt. Wernborg är inne på soundet. Jag tänker även eller kanske mer på att inte spela fraserna så "perfekt". Ett exempel kan vara att inte spela perfekt unisont utan att låta det ena instrumentet släpa och komma ifatt. Löpa omkring varandra. Lite mer imperfektion och även något litet felspel skulle kunna höja enligt min mening. Men det är naturligtvis även en smakfråga.
Vissa sekvenser tror jag skulle vara ännu starkare i ett lägre tempo och med ett mer segande spel. Samtidigt finns det ett otroligt sväng i den här låten!
En sak jag imponeras av i dina produktioner är ditt sinne för trummor.
KillwithSkill:
@ djonas, du är vidrig!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida