Forum > Färdiga produktioner
djonas - #jh'AV'IA:T'O# #M'ARI:A# #T'I# #H'E#
Roboseal:
Har hört den innan på studio och den är fortfarande lika skön.....men idag jag har några frågor:
* Vem / vilka sjunger...sjunger du rent av själv?
* Damen som sjunger från ca 1:16, är hon vacker...hon låter vacker :D?
* Vad /vilka av instrumenten är softisar respetive live?
* Vem skrev texten och vad betyder den?
* Hur kom du fram till ideén till låten, något som inspererade dig?
* Hur länge har du hållt på med musik?
* Har du något nytt projekt på gång?
Sorry ...många frågor, men jag är lite nyfiken :P, inget tvång att svara..förutom fråga 2 :P
Superskön låt djonas!
mahan:
EN VÄLDIGT "FUNDERSAM" INTRO B)
Första tanken är, va ska detta bli?
Men sen drar det iväg, vet ju inte om du har österländskt blod bubblande i dina ådror, men detta alster är absolut härligt. Helt proffffs, med fyra f!. Begriper ju int ett fjun av texten men nånting glädjande kan det tänkas vara?
Två frågor för mig: Vilket land, Vilket språk?
Arret är superskönt, likasom sounden!
Blir lixom bättre för varlyssning! :D
hälsn. En mållös lyssnare vid namn Johan :)
Dividend:
SKicklighet i att hantera instrument väcker en viss beundran hos mig, även om jag bara spelar lite klaviatur och gitarr (minimalt med gitarr).... Sitter och leker med en plugg, en virtuell (el)gitarrplugg. Det sjuka med det hela är att man kan få det att låta jävligt tekniskt, iofs en grovanalys skulle väl ge vid handen att det är programmerat det hela.
Fasen länge sen jag lyssnade på McAlpine, Satriani och de andra.
Så som Dåligt Gehör så är det meningslöst att snacka om det tekniska, du är helt enkelt grym när det gäller det. Kompositionen då, den är väl rätt rörig egentligen, men jag gillar det. Genomtänkt rörighet ;)
Sparas kanske på mp3-spelaren om jag kan hitta den :)
/Per
djonas:
--- Citat från: Hellpig skrivet 20.04.2007, 15:18:25 ---Min favorit av dina currylåtar, de är bra allihop för den delen men denna är så skön. Kul låt, snygga arr', mycket spelglädje, juste ljudbild, fint mixad. Dock... låter lite hårdare komprimerad denna gång. Men det är kanske bara jag som minns fel, hur det lät sist alltså.
--- Slut citat ---
Tack Hellpig!
Jag har inte ändrat åt från den versionen jag la upp på studios forum så den är lika lite komprimerad denna gång. ;)
Roligt att du gillar! :D
Mvh / djonas
djonas:
--- Citat från: Toby skrivet 20.04.2007, 20:01:13 ---Tillbaka till 80-talets experiment som både John Mclaughlin, L Shankar och en del andra pysslade med på den tiden. Låter mycket bra och jag tycker mig också känna en viss musikalisk humoristisk distans här. Att fixa det tillsammans med ditt storartade spel är härligt att lyssna på. :D
Strålande helt enkelt!
Mvh
Toby
--- Slut citat ---
Tack Toby!
Roligt att du refererar till Mclaughlin och Shankar...det är stora inspirationskällor. :)
Även roligt att du känner humorn i musiken...det var verkligen ett av huvudmålen med låten, att försöka få fram den känslan, när jag skrev den.
Mvh / djonas
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida