Har med god förnöjsamhet (!) läst alla inlägg i detta ämne och känner att jag vill dryfta mina tankar kring bandet Beatles och vad dom betytt för mig.
Från att ha börjat min Beatles bana med att få plattan "Rubber Soul" av morsan vart resan snabb.
Visserligen tog den en sidotörn när Jimi Hendrix & Bob Dylan upptäcktes

Alla fyra i Beatles har för mig visat sina egna sidor, John med sina "politiska" inriktningar, Paul med det mera "socker-söta", George med sina "mörka" sidor och Ringo med lite mera "show-time" takter.
Kan mycket väl föreställa mig att dessa herrar tillsammans hade en underbar period med skapande av klassisk pop-musik. Jag vill inte direkt kalla det rock utan det är mera åt pop musiken enligt mig.
Att dom skrev musik ihop och var och en är egalt eftersom tillsammans skapade dom någonting som håller lång även idag.
Vissa har nämt låtar som "Penny Lane", "Strawberry Fields Forever", "Day Tripper" m.m och dessa är väl underverk i sig?
Alla kan inte gilla allt, punkt, utan vi är skapta i olika former vilket också gör att det finns mer än ett band idag som säljer.....
Personligen har jag favoriter idag som är minst sagt motpoler tillvarann : Bob Dylan, Led Zeppelin & Thin Lizzy.
Vet inte själv var den röda tråden i detta finns men.......
Alltid kul att höra åsikter från andra "musiker" i ett ämne som detta....