Forum > Färdiga produktioner

Divi feat Marre och cykeln - Det var eld, det var brand

<< < (4/6) > >>

Wernborg:
Bra producerat. Som några varit inne på känns sångmelodin något inklämd i stycket. Ibland mycket bra, ibland lite hämmat.

Flöjten är väldigt vacker.

Texten kalas.

På vissa ställen sköter flygeln basgångarna. Det låter inget vidare tycker jag. Tuba?

RMX:

Kommenterar detta allteftersom jag lyssnar....
Det börjar väldigt pang-på! Och kanske lite abrubt paus i början. Eventuellt lite starka körer också, för sångmelodin försvinner en aning i mixen. Jo, leadrösten är något svag, lite svårt att höra orden.

Det musikaliska temat har jag inget att säga nåt om, det är bra utför och välinstrumenterat. Jag kan inte den här stilen, men det låter lite staccato om allting, men det är nog meningen att det ska va lite "medeltida" känsla över det. Kanske är stycket något kort, jag skulle gärna se ett instrumentalparti som landar 3/4 in i stycket.

Bara några spontana som vanligt....

Light Head:
Detta var svårt att kommentera!

Jag skulle vilja ha bättre frasering av framför allt pianot. Det är lite stelt, som "kvantiserad midi". Tycker att sången blir lite ihopträngd här och där. Tror att det behöver ett par vändor till, så att alla mikro-wailningar och de där typiska forna tungvrickningsmelodierna får plats och tid.

som sagt, SVÅRT att kommentera. Det är spännande, det är äkta och det är fyllt med mänsklighet.

Jag vill snarast höra nästa version..

bra jobbat!!

Avslappnad:
Vet inte vad som har hänt för jag tycker det är ljudmässigt färdigt men osynken har smugit sig in rejält, eller så har jag drabbats av någon slags partiell hörsel-latency...

Plinka:
Jag jublar! Bättre så här, där var sak har sin tid och plats på ett annat sätt. Minns inte riktigt den tidigare versionen, men får en mycket bättre upplevelse av den nu! Älskar fortfarande flöjtarna, och när Marre sjunger ut sina långa toner går det rysningar genom kroppen. Får en bättre känsla av stråkarna nu med.

Medeltid och Miditid i en legering genom eld och brand!  :lol: (heter det legering...?  :blink: )

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion