Forum > Färdiga produktioner
Divi feat Marre och cykeln - Det var eld, det var brand
Marruschkka:
--- Citat från: Plinka skrivet 21.04.2009, 15:49:07 ---Jag jublar! Bättre så här, där var sak har sin tid och plats på ett annat sätt. Minns inte riktigt den tidigare versionen, men får en mycket bättre upplevelse av den nu! Älskar fortfarande flöjtarna, och när Marre sjunger ut sina långa toner går det rysningar genom kroppen. Får en bättre känsla av stråkarna nu med.
Medeltid och Miditid i en legering genom eld och brand! :lol: (heter det legering...? :blink: )
--- Slut citat ---
Tack Plinka:Jag fick verkligen medeltidskänning här på denna instrumentalversion (av 3 som gjorts då) :)
Det var jätteroligt att sjunga i den här genren, och det var några år sen jag stod i Visby och gol på Medeltidsveckan, jag är jätteförtjust i dessa tongångar..och som du oxå tycks vara :D
Wärnborg, RMX, Avslappnad, LH:Jag fick kämpa med att lägga in min gamla folk/medeltida sångmelodi på en bakgrund som ändrats ett par gånger, samt att lägga in ny Cykeltext oxå (som jag verkligen gillar), Resultatet är för mej jättefint, men bara ett par saker Divi-Per:ta gärna bort intro-wailet, känns inte helt tidstypiskt i denna verre! Sen tycker jag nog min överstämma känns lite för stark-det ska ju inte vara en duett, stämman skall bara förstärka leaden-så tycker iaf jag ;)
Annars gillar jag det här jättemycket, din nya mix..lyhört och supermusikaliskt gjord :P
/Marr
Dividend:
Jo det kommer en update...
1. Piano bas väck (Wernborg)
2. Wail väck (Marre)
3. Fixa synk mellan sångspår och låt. (Avslappnad)
4. Stämma ner (Marre)
5. Humanisera pianot (LH)
6. Upp med leadsången (RMX)
;)
Dividend:
OK! SLUTVERSION UPPE. SÅGA PÅ :) Ändrat arr, och försökt glädja de som följt denna låt med kommentarer. Osynket kan fortfarande vara ett prob (på nåt enstaka ställe), men det funkar jädrigt bra nu. Just nu låter det bra i mina öron ;)
Vad anses? :)
(Låten finns i trådhuvudet, första inlägget)
Marruschkka:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.04.2009, 11:16:31 ---Jo det kommer en update...
1. Piano bas väck (Wernborg)
2. Wail väck (Marre)
3. Fixa synk mellan sångspår och låt. (Avslappnad)
4. Stämma ner (Marre)
5. Humanisera pianot (LH)
6. Upp med leadsången (RMX)
;)
--- Slut citat ---
Bra jobbat missjö Divi, nu låter allt mycket tajtare, nån synk-pryl som diffar på vers 2 bara kanske..men det kan jag leva med ;) :D
Vad jag tycker är den största förbättringen, ligger i mellanspelet, den fina cellon från 1:20, kanonfint ju :wub:
/Marr
cykeln:
Nu kommer sången fram mycket bättre - Härligt! Speciellt de mörka tonerna.
Sångmelodin har också mejslats fram bättre och är mycket tydligare nu
Gilalr cellon, nyckelharpan? och flöjten låter super! Även stråkarna är bra.
Bra arrangemang
Skönt stycke tycker jag som är glad att jag fick vara med på ett hörn!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida