Forum > Färdiga produktioner

Divi feat Marre och cykeln - Det var eld, det var brand

<< < (3/6) > >>

Marruschkka:
Hihi..jag gillar den här verren ändå :P
Inga copy-cats göre sej sej besvär, så lätt var det inte!! Så det här är rätt skoj att ha lyckats ro i hamn, kinesiskt eller medeltida eller whatsoever :lol:

Men det får väl bli lite mer trad. folkmusikstajl..som en variation på detta tema..vill jag tillägga, för jag är rätt förtjust i detta som ligger nu-oxå-man kan väl välja det som appellerar mest..eller nåt ;)

/Marr

Emulator:
Tror nog att om man väl klurar ut sambanden så klarnar bilden -vilket är precis vad jag tänkte försöka mig på senare i afton :D

cykeln:
Fick förfrågan från Divi om en text till denna musik
Blev lite förvånad eftersom det redan fanns en text - Trollet.
Lyssnade in mej och skrev ihop en text utifrån den melodi/tema som spelas av instrumenten
Det gjorde det kanske svårt för Marre som gör en annan sångmelodi - kanske texten behöver bearbetas ?
Marres röst är suggestiv - dramatisk och för tankarna till teater - sångspel
Gillar folkmusiktemat - som byggs upp och in i orkestervärlden
Ett spännande samarbete detta!

Tack Marre, Emu, Leif, Ynot för vänliga ord om texten!

Dividend:
Jäpp, inte slut än... Vi inväntar marres sköna stämma :D

Dividend:
Nu jäklar!!!! MArre har sjungit in nåt som låter helt genialiskt (svensk folkmusiksång), det tog ett par timmar. Men nu sitter allt som en smäck!!!

Kollat pianot och stråket som plinka och the man with many names and relaxed as well påpekade, men kan inte göra mer än vad jag gjort nu ikväll.... Den är färdig i mina öron!

Men påpeka fortfarande brister om ni hör några förstås!

Tack på förhand :)

BUMP!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion