Forum > Färdiga produktioner
Divi feat Marre och cykeln - Det var eld, det var brand
Clemens:
Hello!
Den här skulle passa på scen.. i något slags teaterstycke?...känns som den borde finnas i ett större sammansatt sammanhang, där talade ord, teater, sång samsas..coolt! B)
Marruschkka:
--- Citat från: Plinka skrivet 16.04.2009, 10:56:10 ---Halloj på er!
Härligt medeltida det här, väldigt bra text, och flöjtarna passar kanonbra in. Möjligtvis är det stråkarna som jag stör mig lite på, kanske för att de låter mer midi är medeltida? Annars bra jobbat, bra låt och sång ;)
--- Slut citat ---
Tack Plinka: du har rätt, får medeltida känning av det här stycket..men oxå en del oriental-känsla från Divis fina musikslingor/förslag på sångmelodi :P
Eko:Jag letade runt med ljus och lykta och fann..ljuset ;) Näe..det var så här jag ville lägga upp melodin, jättesvårt att lägga bitvis, men jätteroligt med utmaningar, vill lixom inte göra nåt mainstream-hoppas för G-s skull det inte blev så :huh:
Clemens:Tack oxå till dej, jag känner oxå att det finns ett berättande i musiken, samt denna enormt fina text av Cykeln, man skulle vilja stå upp och sjunga/berätta den på en scen, det känns..så levande, där prickade du in min känsla :rolleyes:
Avslappnad och Ynot:Tack för lyssning, nänu..ska jag inte kommentera mer..det är ju Divis stycke, men jag gillar det så himla mycket, och kommentera-det vill man ju ;)
Tack Divi-Per för inspirerande musik, du väcker känslor hos många, jag är helt klart drabbad av dina alster, men med en njutningens sötma i den här låten :)
Cykeln:Jadu...vilka texter..dem älskar jag!!!
/Marr
Leif:
Tjena! Jag gillar alla bidrag i den här trion. Dock tycker jag att sång och musik har svårare för att hamna i symbios..låter inte som att det är helt enkelt att lägga sång här. Jag är ändå imponerad över att Marr gjort det såpass bra. Själv hade jag inte fixat det, tror jag...vad tror ni om att göra en kompromiss mellan dessa två? Att lägga lite rakare/sparsammare musik när sången ska in och sväva ut mer när det ska vara instrumentala partier? Kanske skulle bli lite mer dynamik och klimax över det då också...dock tycker jag att det är riktigt bra prestationer. Texten hittar verkligen sin plats i den här låten! Vill bara ha lite mer röd tråd för att den ska landa ordentligt i mitt hjärta...
Tusen tack till er!
Dividend:
Till alla som svarat: Eftersom sångmelodin jag kom på (jag typ 3 oktavers omfång men nolltonsäkerhet ;) ) inte är stilren (lite för orientalisk) kommer den att sjunga med marres egen mer folkmusikiga melodi..
TACK! TILL ALLA! Individuell respons från mig kommer nästa version är uppe.!
Gött Leif och ni andra, vi tar till oss av kritiken i övrigt, positiv och negativ.
/Per
Emulator:
helt klart underbar text. Får dock efter en lysning inte ihop melodi och arr riktigt, måste lyssna och återkomma. jag misstänker att jag skulle vilja ha ngt omelodiskt trolltrumskt?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida