Forum > Demolåtar
Harmonica Mike - På väg mot örebro
Harmonica mike:
Mera kommentarer - hel nice!
Dividend:
Ja denna Roffe ja :D,får nog bryta av ordentligt och ta till falsetten för att minska Roffe feelingen på sången,inget ont om Roffe han kan det här med blues :)
Mellotronen är Hammond pluggen B4:a..Fast det kanske hade varit coolt med en mellotron..Kul att du gillade pianot,men jag kommer nog att städa ordentligt i det liret.
Egget:
Jo det finns delar som inte är så pjåkiga i det här.Men det måste till nåt annat också,mer sång - givet.Samt ett stick av något slag,skall fundera ut nåt så får vi se.Jag trodde att pianot skulle få stor stryk då det är rätt hafsigt lirat,iofs så bad jag om ursäkt för det i trådhuvudet.Kanske behåller delar av det då och snyggar till det lite.Funderar på att köra lite walkin´bass på piano partiet,det kan bli rätt fräckt.Fillsen på cajon lådan är största problemet,hitar inget vettigt förutom det jag har här..mer träning..hå hå ja ja..Däremot tyckte jag munspelet och övertonsflöjten kombinerade/kompletterade varandra bra..Det solot är ju inte så långt heller..Ett mega piano och mer sång,samt ett stick får bli receptet.
Hogge:
Jo du gillar biror förstår jag :P :lol:,det gör jag med fast inte när jag lirar..Hmmm,jo det har hänt,preskriberat gurselov.Skall snygga till denna lite mixmässigt och lirmässigt så får den gå till historien..
Equality:
Kul att du gillar det Micke.Pianot var jag ruskigt skeptisk tillJag har uppenbara problem att få till pianot så det blir snyggt och bluesigt,för det mesta så trampar jag gasen i botten.Det döljer lite av felspelet,ungefär som jag gör med munspelet :D skämtar lite där.
Mycket glad över att du gillar det,men en liten justering får det bli till nästa version av låten.Måste klura ut ett stick och lite text,så har jag den snart..Halvtempo kanske..hmmm..
##############
Stort tack till er alla för kommentarer,det glädjer mig mycket.Bra tips också!
Mvh
Micael
Markus Broberg:
Riktigt mysigt. Tjockt och fett komp, najsig känsla.
Harmonica mike:
--- Citat från: Eko skrivet 15.04.2009, 17:38:17 ---Är på väg ner för gatan och jag har ingen bror - hörde jag först :D
Finns dock gott om bröder i Örebro ...
Höjde volymen lite och hörde vad du sjöng
RW hörde jag direkt kanske inte så konstigt samma inlevelse och känsla - bra trixat att få i hop alla percussions på det där sättet. Klart det är lite bumligt men det är ju en Cajoon. Det ingen sagt något om får väl jag påpeka då och det är att gitarren låter mindre bra plötsligt efter 57 på KR-spelaren ingen bra synk eller vad det är men det stör mig lite.
Annars skön feeling som med lite text och längre kan bli hur bra som helst. Ser fram emot nästa mix.
Eko
--- Slut citat ---
Hi hi,ja det är ju bara ett utkast på sången/texten än så länge..Anammar nog det där om en "bror",det kommer att sitta gjutet i den övriga texten.Vi får slåss om upphovsrätts delarna sedan,en kvarts procent eller nåt :lol:
Guran då:Jo jag la hela kompet på acke guran rakt av..tappade lite fokus mot slutet.Fixar det till nästa verre,eller tar in en gitarrist,det är enklare.
När jag skriver låtar så försöker jag fånga första känslan,utan teknikaliteter och ekvillibrism lir.Iofs flippar jag lite på pianot här,men det ordnar sig.Ett annorlunda/avbrytande stick efter munspelet,samt mer sång och "piano mordet" i en dynamik fälla tillsammans med walkin´bass som avslutning- så har jag den.
Måste fixa cajon bumlet också..
Thanx för comment man.
Mvh
Mike
Wernborg:
Shit. Trodde du skulle flytta när jag läste trådrubriken... :lol:
Hör också "jag har ingen bror" ... haha.
Lite Bo Kapsers över stuket i låten och även lite John Lee Hooker med udda perioder i verserna. Eller är det rytmen som lurar mig. Jag lyssnar på rätt låg volym i datorhögtalare så det kanske skojar med mig.
Kommer bli fin-fint detta. Ett tips ang. flöjten: Du har fin ton i den, men ibland blir det lite hejsan-hoppsan i skalorna där det fattas toner. Jag tror det skulle bli coolare om du inte försökte spela så mycket melodier, utan mer fokusera på att lägga "linjer" bara. Lite fräcka Björn J-son Lindh anslag också hade varit coolt. Du vet såna där "frrrrrrrrttt". :lol:
Följer fortsättningen....
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.04.2009, 11:17:12 ---Shit. Trodde du skulle flytta när jag läste trådrubriken... :lol:
Hör också "jag har ingen bror" ... haha.
Lite Bo Kapsers över stuket i låten och även lite John Lee Hooker med udda perioder i verserna. Eller är det rytmen som lurar mig. Jag lyssnar på rätt låg volym i datorhögtalare så det kanske skojar med mig.
Kommer bli fin-fint detta. Ett tips ang. flöjten: Du har fin ton i den, men ibland blir det lite hejsan-hoppsan i skalorna där det fattas toner. Jag tror det skulle bli coolare om du inte försökte spela så mycket melodier, utan mer fokusera på att lägga "linjer" bara. Lite fräcka Björn J-son Lindh anslag också hade varit coolt. Du vet såna där "frrrrrrrrttt". :lol:
Följer fortsättningen....
--- Slut citat ---
Hi hi,ja man kan nog tolka låtnamnet så också.. :D
Sen var det där med brorsan,ingen dålig ide´av Eko då låten kommer att handla om en kille som är ensam och har valt den mörka sidan av livet.Droger,elände och isolerad ensamhet,dock självvald.Så det blir ingen glad låt av detta..
Flöjten då:Ja denna är ett koppar rör utan hål,A-stämd.Tonerna i den har mycket riktigt "hål" i skalorna.Nackdelen med den är att en A-stämd flöjt blir rätt lång,100 cm cirkus.Vet inte om det påverkar tonerna,men den surar om jag försöker kliva upp på övre oktaven.Det har jag inte märkt med de andra.Lite marigare att lira också då man använder fingret som dämpare,så det mesta beror nog på mig.
Nåväl,jag skall se om det går att klura ut nåt vettigare på nästa verre.Kul att du gillar det Stefan,lite "mickel" med cajonen också sound och lir mässigt..Får jag inte ihop det så kör jag klipp och klistra,det funkar alltid.
Björn J:son Lind hajade jag inte,bor han i örebro? :P :lol:
Tack för kommentaren.
mvh
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida