Forum > Demolåtar

Harmonica Mike - På väg mot örebro

<< < (4/5) > >>

Eddi:
Bor Björn J:son Lind i Örebro hahaha  :D
Eko

Leif:
Tjena!

Har inte läst tidigare inlägg, så här kan det komma upprepningar...tycker att detta låter riktigt bra! Får 60-70-talsvibbar. Låter som att alla instrument får en härlig och snygg plats i låten...gillar det skarpt! Vill gärna höra mer av detta! Jobba vidare! :)

Tack ska du ha!

Kornstad:
Detta funkar ju hur bra som helst i mitt tycke. Mycket härligt gung i låten och det är svårt att låta bli att ryckas med (varför i hela friden man nu skulle vilja det...).

Det enda som jag inte riktigt är med på är pianot faktiskt. Jag som annars ÄLSKAR piano. Men här skulle jag dock velat byta ut det och istället låtit orgeln rocka loss med exakt samma spel som det pianot kör nu. Tror det hade blivit helgrymt!!   

/ Andréas

Emulator:
Skriver under på Kornstads kommentar. Gillar även jag allt, men tycker pianot blir lite...malplacerat i sitt spelsätt?  Vräk på med orgeln på massa toner, och kör lite mer bluelsigt ackordsspel med små små utfyllnadsfigurer på pianot, tror jag.

Verkligen skitläckert! bra!

Harmonica mike:
Mera kommentarer - härligt boys!

Markus Broberg:
Kul att du gillade det.Jag har lite mer ide´r på denna,så fort jag får tid så skall jag på den igen,,

Eko:
Jo jag tror att björne bor Örebro,åtminstone har han en brorsa där  :D

Leif:
Kul att du tittade in.Det blir mer på denna vad det lider.Massor av ide´r på en fortsättning ligger och mognar till..Mera acke lir tror jag på,några fills här och där mot sången som skall komma.Sen får det bli en uppstädning i pianot,eller kanske B4.a istället som mega avslutning.

Kornstad:
Jo pianot ja..Jag vill kunna spela blues på piano men det blir inte så..Alltid hamnar jag i gränslandet mellan jazz,blues och full rulle.Helt klart lättare med orgeln,då behöver man inte tänka på dynamiken när man lirar,mera långa linjer och så.Får se hur jag gör med det.Om jag inte hittar ett fungerande pianolir,så kör jag på orgeln.Kul att du gillar det så här långt.

Mr T då:
Jo pianot,ja det är ett helsicke att lira piano blues med känsla.Jag fixar inte det.Beställde en pianoblues kurs i fjol vinter för att lära mig lite grunder.Men det går liksom inte..Fingrarna och det jag hör i huvudet är inte riktigt överens..Men jag skall ge pianot en chans till.Eventuellt så kan det funka bättre med mitt spelsätt om jag snyggar till det lite och kör mot en walkin´ bas..
Orgeln är annars inget dåligt förslag som Kornstad kom med,lite lättare för mig med den..lite annat spelsätt med långa dragningar och svävande toner.Det passar mig bättre..Kul att du gillar det.Inte så märkvärdig låt egentligen,lite traditionell tretaktare.Men med de ingredienser jag kokat ihop kan det bli en annorlunda röjare.Jag donar vidare.

###########################

Tack till er alla för kommentarer.

Bra tips av Kornstad om orgeln istf piano,det måste testas.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion