Forum > Demolåtar
Live on the Run
bow35:
Var nog lite snäll i öronen när jag lyssnade på den här låten sist och sa att sången funkade bra på sitt sätt. Nu kommer hårda ord: Sången är inte särskilt medryckande. Skulle nog kunna fixas med (är det) eko (Är inte så bra på dessa termer). Sången är ganska naken just nu. Och visst går det att vara naken men då får man styra upp något speciellt. Jag tror du får ta och gräva djupt i dina sångambitioner för att lösa problemet. Ett konkret råd är att börja med att sväva ut i framförandet och exprimentera lite. Jag tror eko på sången skulle rädda låten men inte egentligen ta den till skyarna. Tyvär måste jag säga att sångens ljudbild får hela låten att låta amatörmässig. :(
Harmonica mike:
Jag tycker det låter bra.
Hittar inget som sticker ut eller stör i mixen.
Schyssta guror här,och solot var lite mer än schysst :)
Snyggt jobbat Bengan.
Mike
Bengan_gbg:
Bow/Henrik: Ja vi har alla vår egen approach till musik och hur den skall framföras.
Mike: Thanks - solot skall fortfarande Zorrow ha all heder för. Det är en gitarrkung jag tänker använda så mkt jag kommer åt :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 28.04.2009, 09:58:32 ---Bow/Henrik: Ja vi har alla vår egen approach till musik och hur den skall framföras.
Mike: Thanks - solot skall fortfarande Zorrow ha all heder för. Det är en gitarrkung jag tänker använda så mkt jag kommer åt :)
--- Slut citat ---
Solot ja,grymt!
Om han inte är för gammal - adoptera! Bygg ut kåken i vartfall och erbjud bostad :D
Mike
MaxB:
Lyssnat två gånger. I mina lurar saknas diskant, tycker det är förhållandevis för mycket basljud men det ska det nog vara i denna typ av musik. Tror att både kompgitarrer på sidorna och sången skulle må bra av mer diskant och mindre bas. Jag som är gammal ;) blir snabbt trött i öronen då jag testar att lyssna på hög volym.
Vad är det för mik på sången?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida