Forum > Demolåtar

Live on the Run

(1/10) > >>

Bengan_gbg:
Hallå!

Blir inte så mkt låtar med tanke på jobb och vanligt leverne men under senaste veckorna har jag iaf knåpat ihop en låt med "Zorrow" känd från annat forum. Lite rockigare än vanligt kanske.

Det här är vad som fanns i påskägget:

EDIT: Down for remix & maintenance....

EDIT2: Omgjort - men fan vet om det blev bättre....

Live on the Run

Enjoy!

hogge:
Men höj! Här går inte att sluta stampa takten.. Skön låt. Personligen hade jag kanske önskat mig lite "skitigare" sång.. Men som sagt - mysig låt.

egghuvud:
trevligt att det finns lite påskgodis kvar  :)
Låten känns okej, men jag tycker mixen och ljudbilden var väldigt platt och tråkig. Kompressade trummor och poddiga gitarrmattor som låter helt stereoseparerade. Sången torr och lite för långt bak.  :)

Eddi:
Det var en gång en bluesrockare och en metallrockare som möttes och så rymde dom tillsammans och levde lyckliga i alla sina dar :D
Juste låt Bengan och det är väl enda sättet att få höra ljusdistade guror i dina låtar kan jag tro. Resultatet som låt är bra men jag håller nog med Egg om att det förmodligen kan mixas bättre framförallt din/era sångröster försvinner en hel del bakom rumlet och det är synd men även utan rösterna så blir det platt liksom som Egget skrev - hur man ska lösa upp makramen har jag inte en aning om men jag tror ni kan få till det bättre - mer intressant. Den vanliga klyshan: det är låten värd!
Eko

Clemens:
Brukar alltid fantisera om hur  låten jag lyssnar på skulle funka på scen med PA och allt..och den här skulle ju bli en höjdare live! grymma gitarrer och bra sång... hörde väl ett par missar i inspelningen men wtf...kalas! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion