Forum > Demolåtar
Live on the Run
Bengan_gbg:
Det är inte lätt när sången upplevs för hög på ett forum och för låg på ett annat. Själv lutar jag åt "för hög"...
Hogge: I know...men det är en begränsning jag har - inte speciellt skitig röst alltså! Tack!
Egget: Torrt är nog en sanning med modifikation....rätt så mkt reverb o delay på sången faktiskt. Trummorna kanske jag släpper upp lite, gitarrerna får du nog leva med att det är simulatorburkar. POD vetefan dock...möjligtvis på solot...
Eko: Njä det är nog betydligt mer metall i mig än du anar...liras en hel del med hårddist..."intressant" vet jag inte heller hur jag skulle få det....arret är liksom klart. Skulle vara några fler räkor då i så fall...och lite rensning i outrot....
Clemens: Sådär brukar jag resonera med...det är låten som är viktigast! (och jo det är allt några missar...och en lat producent..)
Kornstad:
Gillar verkligen riffen och även det "enkla" solot med lite judas-sound.
Håller med tidigare talare om att sången upplevs torr. Tänker mig reverb ala 80-tal på detta.
Trummorna tar ner låten ganska mycket för min del. Känns inte som att man spelar "med" i låten utan mer som man sitter och kompar "till" låten. Ger inte riktigt det där gunget/öset som det borde kunna.
/ Andréas
Bengan_gbg:
Kornstad: Hmm...ja som sagt - får lura på sången och reverbet - föredrar ju delay i mängd själv....och menar du verkligen att det finns trummisar som spelar MED i låtarna!? :D
Kornstad:
Jag vet... taskig beskrivning....men jag kom inte på hur jag skulle förklara känslan riktigt annars.
Hoppas inte trummisen tog alltför illa vid sig.... :(
Skön låt är det iallafall. B)
Avslappnad:
Gillar! :) God Benganstil med ett schysst inslag av den lite mörkare Zorrow. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida