Forum > Demolåtar
Live on the Run
Bengan_gbg:
Mike: Jag tror det blir svårt att bygga ut min 2:a på ngt bra sätt och dessutom är Z så gammal att han har egen familj ;)
Max: Det kan vara så att volymmaxningen gör dig trött i öronen. Samtidigt tror jag inte en diskantökning hjälper mot just det - kompgitarrerna är skurna ganska högt upp i registret så jag vill inte plocka mer där. I så fall är det basen jag får dra ned på...alltså volymen på instrumentet. SM58 Beta på sång i 90% av alla fall och i 100% på den här låten.
Marruschkka:
Hej!
Det här svänger gott..tunga gitarrer framförallt..men om jag vore dej skulle jag nog lägga ännu mer reverb/delay på sången..så den växer sej ..stooor till det här tung-gung-kompet ;)
Mycket bra drag här...tjohou :P
/Marr
Bengan_gbg:
Marr: Har jag huv'et med mig nästa gång lägger jag ut lead t Hogge o stor del av körerna t dig o Åsa. DÅ blir det nog fett...men just nu har jag förbrukat april månads reverb/delay-ranson ;)
Tack!
zorrow:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.04.2009, 10:12:54 ---
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 28.04.2009, 09:58:32 ---Bow/Henrik: Ja vi har alla vår egen approach till musik och hur den skall framföras.
Mike: Thanks - solot skall fortfarande Zorrow ha all heder för. Det är en gitarrkung jag tänker använda så mkt jag kommer åt :)
--- Slut citat ---
Solot ja,grymt!
Om han inte är för gammal - adoptera! Bygg ut kåken i vartfall och erbjud bostad :D
Mike
--- Slut citat ---
:lol: :lol: :lol: Man kanske skulle flytta till Götet? Fast jag kanske skulle adoptera Bengan istället? ;)
Tack för vänliga ord kring solot i alla fall :rolleyes:
freddy:
Ja, men detta funkar väl? :) Lite hårdrock med Bengans signum.
Öser på bra, inget att klaga på direkt. En idé som jag tycker skulle vara ball om ni provade - feta på med en redig folksamling/hockeykör på "we live on the run". Tror det skulle funka galant.
Rocka på!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida