Forum > Färdiga produktioner

Örjan & Åsa - Make You Feel Fine

<< < (2/7) > >>

Eddi:
Lättlyssnad pop som har hög trevlighetskvot liksom era tidigare samarbetsalster och visst tycker även jag att en skiva borde vara riktmärket. I jämförelse med vad marknaden erbjuder så håller era låtar hög kvalitet både vad gäller bygge och mixning samt sång. Lite smetigt är det men so what? Jag köper i alla fall inga skivor nästa blir Beatles digitala utgivning.

På denna den senaste anser i alla fall jag att Örjan försvinner totalt och att ni inte riktigt utnyttjar tillfällena till samfäld sång något som era röster tillsammans så innerligen väl passar till. Tycker Åsas låga röst håller bra men Örjans försvinner som sagt i något slags bakdoakör.

Ytterligare ett mål för er kan vara att höja tempot lite och vässa lite mer på arret för melodifestivalen 2010. Får ni till något bra så slår ni alla insända bidrag med hästlängder.

Eko

Åsa:

--- Citat från: Eko skrivet 14.04.2009, 00:35:10 ---Lättlyssnad pop som har hög trevlighetskvot liksom era tidigare samarbetsalster och visst tycker även jag att en skiva borde vara riktmärket. I jämförelse med vad marknaden erbjuder så håller era låtar hög kvalitet både vad gäller bygge och mixning samt sång. Lite smetigt är det men so what? Jag köper i alla fall inga skivor nästa blir Beatles digitala utgivning.

På denna den senaste anser i alla fall jag att Örjan försvinner totalt och att ni inte riktigt utnyttjar tillfällena till samfäld sång något som era röster tillsammans så innerligen väl passar till. Tycker Åsas låga röst håller bra men Örjans försvinner som sagt i något slags bakdoakör.

Ytterligare ett mål för er kan vara att höja tempot lite och vässa lite mer på arret för melodifestivalen 2010. Får ni till något bra så slår ni alla insända bidrag med hästlängder.

Eko

--- Slut citat ---

Men hej Eko, vilken läsning detta var då!! Ja han kan bygga låtar och mixa Örjan, jag är jädrigt imponerad och GLAD att få vara med!!
I den här låten var det tänkt att jag skulle vara lead så att säga, vi kände väl lite att det kanske blev för mycket "dela lika på alla låtar" så dom två senaste blev "en varsin" för att bryta av mot tidigare. Men det kommer fler låtar! Hur upplägget blir på dom vet jag inte än men lite gott och blandat skulle jag väl tro  :)
Tusen tack för din kommentar, nån melodifestival blir det ju inte haha, men din tanke är väldigt god måste jag säga!

ynot:
Fantastisk bra sång åsa verkligen perfekt till låten.
Vet inte om min lyssning är fel men tycker sången ligger lite hög o skulle gärna sett lite olika reverbtyper  som skilde mellan vers o reff en andra stämma på reffen som lyfta lite mer.
bra pop helt enkelt,

tony

Åsa:

--- Citat från: ynot skrivet 14.04.2009, 13:36:46 ---Fantastisk bra sång åsa verkligen perfekt till låten.
Vet inte om min lyssning är fel men tycker sången ligger lite hög o skulle gärna sett lite olika reverbtyper  som skilde mellan vers o reff en andra stämma på reffen som lyfta lite mer.
bra pop helt enkelt,

tony

--- Slut citat ---

Hej du! Tack så mycket!!! För hög sång? Ja, nej, ja jag kanske är "hemmablind"  :) Reverbidén (hahaha, ja en avstavning på det ordet hade kunnat vara på sin plats kanske  :D ) kan ju vara en bra idé, den här låten förblir väl såhär för den är liksom klar men nåt att ta med sig till nästa låt kanske, man kan alltid testa  :) Bra pop, bra där! Enkel och lättsmält är den tycker jag, tack för dina tankar och beröm!

Bengan_gbg:
Åsa.....Örjan får ju alltid fin credd för hans snorhöga kvalitet på låtar och prodd....men hatten av till dig här. Jäklar vad skönt du sjunger!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion