Forum > Färdiga produktioner
phobos - 21b
Burnin Sven:
Börjar lite väl vacklande men sen då jäklar då händer det saker så att låten i sig är kort sagt skitbra så är det bara. Det finns ingen anledning att ursäkta sig för det här. Det kommer in nåt som nästan känns som ett antisolo lite undergroundaktigt det vet i hundan om det behövs. Snyggare i så fall om det verkligen markeras på nåt sätt eller skippas dom andra gurorna utom då i inledningen är helrätt och räcker gott och väl. Kul att få lyssna.
Göran
Emil:
DåligtGehör: Jepp, helt riktigt, en gitarr och en förstärkare var vad jag skulle testa.
tsmalmbe: Vad är det du inte gillar med sångmixen? Hur tycker du jag ska ändra den?
Tokai: Gitarren som används är Fenders nya Stratocaster VG som är lite av deras svar på Variaxen. På solot använde dock min kamrat Peo min Gibson ES-135. Angående sången så gillar jag när det känns lite mer "spontant" om man kan utrycka sig så, men det är ju lite av en ballansgång.
Burnin Sven: Tackar så mycket! Själv gillar jag nog introt i låten bäst, speciellt lead-gitarren innan första versen.
Tack för allas åsikter, tummar upp för er!
Vad tycker folk om trummixningen? Är inte helt grön men känner att det är nåt som jag behöver träna mer på.
Emil:
Någon mer som har lust att tycka till lite?
Zyan:
Det clena gitarrljudet (det första man hör) låter väldigt likt min pod xt med en humbucker.
Skulle vara kul att veta hur nära jag är för mina öron är inte intränade än, beskriv gärna signalkedjan.
Musiken är svårkommenterad, måste lyssna några gånger först. Sången påminner lite vagt om nån Radiohead låt.
Emil:
--- Citat från: Zyan skrivet 24.04.2007, 12:53:56 ---Det clena gitarrljudet (det första man hör) låter väldigt likt min pod xt med en humbucker.
Skulle vara kul att veta hur nära jag är för mina öron är inte intränade än, beskriv gärna signalkedjan.
Musiken är svårkommenterad, måste lyssna några gånger först. Sången påminner lite vagt om nån Radiohead låt.
--- Slut citat ---
Fender Stratocaster VG (i läget med två modulerade humbuckers)---->Fender Princeton Recording-Amp---->Presonus Firebox
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida