Forum > Färdiga produktioner

phobos - 21b

<< < (3/3)

Zyan:

--- Citat från: Emil skrivet 24.04.2007, 14:49:13 ---
--- Citat från: Zyan skrivet 24.04.2007, 12:53:56 ---Det clena gitarrljudet (det första man hör) låter väldigt likt min pod xt med en humbucker.

Skulle vara kul att veta hur nära jag är för mina öron är inte intränade än, beskriv gärna signalkedjan.

Musiken är svårkommenterad, måste lyssna några gånger först. Sången påminner lite vagt om nån Radiohead låt.

--- Slut citat ---

Fender Stratocaster VG (i läget med två modulerade humbuckers)---->Fender Princeton Recording-Amp---->Presonus Firebox

--- Slut citat ---

Att du spelar på VG hade jag aldrig gissat på.
I någon diskussion om Line6 så fick jag intrycket att du kör på riktiga gitarrmodeller isället för emulerade :P

Har du en stor gitarrsamling?

Emil:

--- Citat från: Zyan skrivet 24.04.2007, 16:13:18 ---
--- Citat från: Emil skrivet 24.04.2007, 14:49:13 ---
--- Citat från: Zyan skrivet 24.04.2007, 12:53:56 ---Det clena gitarrljudet (det första man hör) låter väldigt likt min pod xt med en humbucker.

Skulle vara kul att veta hur nära jag är för mina öron är inte intränade än, beskriv gärna signalkedjan.

Musiken är svårkommenterad, måste lyssna några gånger först. Sången påminner lite vagt om nån Radiohead låt.

--- Slut citat ---

Fender Stratocaster VG (i läget med två modulerade humbuckers)---->Fender Princeton Recording-Amp---->Presonus Firebox

--- Slut citat ---

Att du spelar på VG hade jag aldrig gissat på.
I någon diskussion om Line6 så fick jag intrycket att du kör på riktiga gitarrmodeller isället för emulerade :P

Har du en stor gitarrsamling?

--- Slut citat ---

Jag har en rätt bra hög med gitarrer, men som tidigare sagts i tråden så spelade jag in den här låten för att ha lite roligare medan jag testade ovan nämnda gitarr och förstärkare för Fuzz respektive Studio  ;).

Kornstad:
Det är typ sån här musik som jag gillar att ha på i bakrunden när man pysslar med ngt annat. Gillar det mycket, det är lättlyssnat och stjäl inte alltför mycket av min koncentration från vad annat jag har för mig. Det är dock inte en låt som jag går och nynnar på någon timme senare.

Gillar soundet i helhet. Du frågade om trummorna. Jag tycker att de låter precis som jag skulle önskat det. Det enda som jag reagerar på och som nämnts tidigare är att sången borde upp lite, sen är det klart!

Emulator:
lysnar då. Låten segar lixom igång, vilket är synd på en sån rar pärla. "hur ska en svensk lyssnare kunna lyssna på kvalitätsmusik när introt är sånt dära tekniskt mabomjumbo  som hindrar konsumenten att ta del av det fina efter?" /sverker

Sången kan nog slipas på, men du har ett bra uttryck och bra "sound" i sången tycker jag.

snygga gitarregrejjor och ren och fin produktion annars!!!

skulle vara kul att höra hur det blev om du la ner din själv idenna .)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion