Forum > Färdiga produktioner
phobos - 21b
Emil:
LÅTNAMN: 21b
ARTIST/GRUPP: Phobos
GENRE: pop/rock
LÅTLÄNGD: 3.49
KOMPOSITÖR: Mitt gamla band Phobos och jag Emil Östman
PRODUCENT: Emil Östman
EV. MEDVERKANDE: Peo Robling på ett par gitarr-figurer
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: 196 kbit/s VBRmp3
Testade lite grejer för Studio och Fuzz häromveckan och spelade då in en väldigt gammal låt. Tycker att det är roligare att spela in låtar när jag testar än att bara hålla på och peta på grejerna men för att inte snöa in på arrande och annat så brukar det oftast vara enklast att spela in låtar som man redan kan istället för att komponera nytt. Därför dammade jag av den här gamla låten som jag skrev för 7 år sen (var 17 då). Ganska banal låt och väldigt banal text :D, (jag var bara 17 som sagt, skrev den dessutom på skoj på fyllan), den behöver ni inte anmärka på haha. Eftersom det var för att testa prylar så har jag inte lagt ner min själ direkt i den här inspelningen.
Är väl kanske inte helt klar med mixning och annat men jag lägger den här ändå, ganska klar är den ändå. Ris eller ros?
mahan:
Lyssnar..
Intro nice and clean...marchtrumman lite hård, 0:51 gitarrlirandet täcker sången lite otäckt. 1:10 snygga gitarrsound, stora o breda. Sången funkar fint, härlig chorus med fina stämmor. Gitarrerna kunde vara aningen "tyngre". Solot blir lite bakom. Härligt lidelsfull sångröst 2:58 fast ganska när sprickning.
Fint ordentlig Rockending!
Verry nais, laikit :)
h. Johan
EDIT: menar inte Rockendingdong... utan fin Rock ending :)
DåligtGehör:
Ja gitarrerna domierar väl mycket (men det var väl dem du skulle testa?). Jag hör t.ex. inte texten så den behöver du inte oroa dig för.
Bra intro!
Låten är inte dum alls :) dra ner lite på vissa väl dominanta gitarrer och upp med sången så. Kanske även blanda in någon annan färg?
Bra trumljud och spel!
tsmalmbe:
Sångmixen väldigt illa jämfört med resten. Det tar ganska länge för låten att byggas upp, men det är värt det. Stereobilden är väldigt snygg, utan att bli alltför störande i lurar. jag tycker det här är en bra låt. Tyvärr saknar den nånting specifikt för att bli en riktig hit. Nu är den ett kliniskt mycket bra utförande.
Kanske om du fixar sångmixen att det räddar allting?
Tokai:
Tycker gitarrerna ligger ganska perfekt i volym. Det är ju mycket en gitarrlåt detta. Får lite känningar av gamla Television på vissa ställen
Har för mig att du lirar på en Variax?
Introt är som nån Shadowslåt, inget fel med det :)
Bra ös i solot och refrängen därefter! :) :)
Sången är personlig på gott och ont. Det goda är att den är uttrycksfull, det onda (oj!) är att den är lite svajig emellanåt.
Som låt betraktat har jag nog glömt den ganska snart, men man vet aldrig - imorgon poppar den upp och man undrar va fan är det där? :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida