Forum > Demolåtar

Cykeln David R Marre - Värdshuset (v2, 09-04-19)

<< < (2/7) > >>

cykeln:
freddy
Tackar för de, trots tradigheten, ändå goda omdömena om helhet och uppbyggnad.
och verserna är just de de är - man ändrar inte i Nobelpristagares dikter  :D
Men jag kan förstå din upplevelsen av tradighet. Det är tre ackord som går runt i åtta minuter - man kan säga att det är ett försök att se om det går att trots detta få till dynamik och spänning som gör att man vill fortsätta lyssna.
Tack för lyssning!

SYNTH
Cornelis är den av våra största inom visan, så det är att ta i - men tack!

Avslappnad
Vad kul att höra!

Eko
Tack för att du trots fasna tryckte på knappen - jag förstår så väl att det är långt.
Kul att du gillar tolkning och tonsättning - och skönt att höra att det trots längden inte blir långtråkigt.
Skriver under på det där om Marre och David! Fler utsvävningar på fiolen hmm - menar du att spelet skulle var friare eller att D ska ges utrymme även i andra partier - ex under en vers?
Tack för de glada Huddingegubbarna!

mahan:
Tjou Cykeln!
Absolut härlig låt detta, sitter som kniv på släggskaft...   eller hur det nu sägs! :D
Med ett enkelt arr har du hittat allt som behövs för en superlåt!

Först tänkte jag föreslå att lämna bort bas och trummor men....... om det är helt nödvändigt så, ok spara dom.
Men dra ner på dom så att acken kommer mera upp, den tycker jag låter så in  i hel... e snygg!
Och framförallt stratons clen riff som följer med från början låter toppen, upp med den!
Sången o texten e snygg. Soundet på sången störs dock av en chorus, så håll sången clean!
Och tappa bort distsolot, det passar inte alls in i denna låt! Detta är en helt o fantastisk "unplugged" låt med skitsnygg acke o norskefiol!

SNYGGT JOBBAT!

h.  johan

Wernborg:
Extremt mycket text och tyvärr så framförs det på ett sätt som gör att jag inte lyssnar på en enda stavelse tyvärr. Det går för fort helt enkelt och lämnas inget rum för luft.

Bra framfört såklart, men inget för mig.

ynot:
gillar musiken mycket men har svårt för texten faktiskt, du nämde dyllan som en ledstjärna då får det vara mer hjärta o mindre ekvilibristisk tanke för mig ialla fall i ord o yttryck.

tråkig ynot på denna låt men det bjussar ja på

allt gott
tony

Rattlesnake:
Häftigt projekt och bra upplägg. Din tonsättning av Karlfeldts text är ju  genial!

Jag lyssnar igenom hela låten utan att titta på klockan, så för mig kändes den inte så lång.

Bra mix, finns inget att klaga på förutom att Marre tycker jag kunde ha varit sjuttiotalspanorerad extremt höger- vänster, och att det känns lite statiskt i stereobilden. Alla instrument håller sig snällt på sin plats, jag vill ha en vandring på något instrument när spänningen trappas upp i texten!

Sången är bra, men lite sluddring emellanåt. Ett par ord stämmer inte med texten riktigt heller... :rolleyes:

Alla instrument gör ett bra jobb, det är inget som är fel i stilen heller. Det jag kunde önska vore lite snabbare intoneringar på fioltonerna, det låter falskt innan tonen är hemma.

Men som helhet - skitbra. Och jag har missat tre andra delar  :huh: - de lär jag kolla upp! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion