Forum > Demolåtar

Cykeln David R Marre - Värdshuset (v2, 09-04-19)

<< < (3/7) > >>

equality:
Skön malande ackordgång där jag tänker lite Warren Zevon och Warevolves of London särsklit när pianot äntrar efter några minuter. Bra successiva pålägg. Felan är väldigt smakfull liksom elguran. Textyen är intehelt lätt att följa men framföret är ju super som alltid när du står bakom micken.
Bra!

david.roennlund:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 12.04.2009, 00:30:36 ---Alla instrument gör ett bra jobb, det är inget som är fel i stilen heller. Det jag kunde önska vore lite snabbare intoneringar på fioltonerna, det låter falskt innan tonen är hemma.

--- Slut citat ---

hm... jo glisandot är kanske lite långt  :unsure:
Svår avväging mellan gliss/falskt ....

Dividend:
Det är en briljant text
det är satans många verser,

Jag tänker Bellman.. Sweet home alabama, men av helt andra orsaker.

Kanske skall du ta bort några verser för att göra detlättlyssnare  och att återlyssna.

Annars briljant sjunget av dig och marre...

cykeln:

--- Citat från: mahan skrivet 10.04.2009, 02:27:51 ---Tjou Cykeln!
Absolut härlig låt detta, sitter som kniv på släggskaft...   eller hur det nu sägs! :D
Med ett enkelt arr har du hittat allt som behövs för en superlåt!

Först tänkte jag föreslå att lämna bort bas och trummor men....... om det är helt nödvändigt så, ok spara dom.
Men dra ner på dom så att acken kommer mera upp, den tycker jag låter så in  i hel... e snygg!
Och framförallt stratons clen riff som följer med från början låter toppen, upp med den!
Sången o texten e snygg. Soundet på sången störs dock av en chorus, så håll sången clean!
Och tappa bort distsolot, det passar inte alls in i denna låt! Detta är en helt o fantastisk "unplugged" låt med skitsnygg acke o norskefiol!

SNYGGT JOBBAT!

h.  johan

--- Slut citat ---

Tack så hemskt mycket för detta - det var en fröjd att läsa!  :wub:
Tar till mig tips om mix mm och återkommer med en ny version. Har dock ingen chorus på rösten men ska se om jag kan ta bort annat som kan ha klistrat till det.

cykeln:
Wernborg
Extremt mycket text och tyvärr så framförs det på ett sätt som gör att jag inte lyssnar på en enda stavelse tyvärr. Det går för fort helt enkelt och lämnas inget rum för luft. Bra framfört såklart, men inget för mig.

Har tydligen helt misslyckats med syftet att tonsätta och framföra denna dikt så att man vill lyssna på den  :(  :D

ynot
gillar musiken mycket men har svårt för texten faktiskt, du nämde dyllan som en ledstjärna då får det vara mer hjärta o mindre ekvilibristisk tanke för mig ialla fall i ord o yttryck.
tråkig ynot på denna låt men det bjussar ja på
allt gott
tony

Vad kul att du gillar musiken - den är rätt bluesinproviserad utifrån de tre ackorden låten består av.
Men synd att du inte gillar texten - tycker själv det är, om än ibland lite ålderstigen, en mustig beskrivning av ett värdshus naturen runtikring varur man får öl och kryddor till vin och sprit, de personer som där inmundigar ett och annat, kärlek, girlingar åt krögaren som bara är ute efter att tjäna pengar på våra behov, och som avslutning en gemensam efterdyning i månens sken till dess morgonen gryr.

allt gott till dig oxå  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion