Forum > Demolåtar
Cykeln David R Marre - Värdshuset (v2, 09-04-19)
Emulator:
ja, helt klart är det inget fel att ha en oherrans massa verser och massa text. Min tanke var mer att låten faktiskt har lite popvisecatchighet som kanske kunde gå fram bättre i en kortare variant :)
bow35:
Tycker det är en intressant bild du målar upp med texten. Kan dock inte låta bli att ställa mig frågan hur du vet allt det där.
cykeln:
MaxB
Trivsamt men jag har svårt för så många verser...
Kul koppling som jag inte tänkte på alls, förrän Dividend säger det: Sweet Home Alabama på Bellmans tid!
OK - ja du är ju inte den ende som har svårt för många verser - dagens ungdomar! :D
Karlfeldt levde över 100 år senare än Bellman (undertecknat Messersmith) :D
Dividend
oundvarbara
Strålande! :D
en möljighet .. hmmm ja man får se
Dividend:
Men sen iofs, varför skall allt kortas ner till kommersiell pop-standard hela tiden..
Behåll dina 8 verser. Men då skulle jag isf önskat mer dynamik dem emellan...
Hur nu det skall gå till
Marruschkka:
Hej Stefan, du vet ju att jag gillar denna, och det var jättekul att ho-hoa som en uggla á la Stones do:or ;)
Tack för fina omdömen till alla er som kommenterat, visst kan man tycka den känns lång,tyckte jag oxå ett tag, men efter att ha lyssnat igenom denna ett antal gånger så är det nog bäst att låta bli att skära i den, för det är ju en hel historia berättad med bravur av Cykeln här :P
Det är ju ett stycke Nobelpristagar-lyrik här icke att föglömma :D
Bra sväng och Davids fiol gav verkligen extra tyngd, men den kanske skulle höras lite mer?
Kul att vara med på lite kultur-sång!!
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida