Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Love Theme 2006
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 08.04.2009, 08:15:50 ---Stråkarna bryter av lite märkligt på ett par ställen, men det kan bero på att jag bara lyssnat en gång.
Tycker att plocket/arp är lite för mycket "synt-arp". (nu skall jag försöka beskriva något flummigt) Om du börjar med ett par enstaka knäpp och successivt bygger på så att det blir mer och mer intensivt med både hårdare knäpp och fler. För musikensk karaktär känns som om man håller på att ta sig upp för ett högt berg.
Men visst, det är ju bra som vanligt. Inte ett av de stycken som bara kastar sig över mig och jag är såld, utan mer att det kommer smygandes. Genomgående så levererar du en musikalitet som är harmonisk och känslosam, i allt du gör!
--- Slut citat ---
Du har helt rätt om den bristande dynamiken hos harpspelaren. Han har nu begått harakiri och jag skall banne mig klicka varenda velocity och attack på harpan :)
Stråket? Det får du förklara närmare nån gång. Tack för lyssning och kommentar
--- Citat från: cykeln skrivet 07.04.2009, 23:58:34 ---J-ligt fina teman i denna
och fina instrument - särskilt harpan och de knäppande stråkarna
Vilsamt och vackert men också pampigt - vid 230 - 250 öppnar det sig riktigt och kören kommer fram - läckert!
--- Slut citat ---
CYKELN: TACK! Ooop, caps var på. Kul att tanken med det hela går fram! :)
ynot:
ett vackert litet stycke som slaktaren sa
för att forsätta på mat temat tycker jag att vårens primörer får komma till sin rätt utan att dränkas i all för många smaker. de späda harp morötterna står fint mot den klassiska fonden...
fight for the right to compose
toyn
Eddi:
Vet inte riktigt varför men jag får en Westernserie inför min inre blick där indianer trippar omkring i steniga landskap och där prärievagnarna fullar fram i lite olika tempo till sist kommer kavalleriet in vid 230 och lugnar ner det hela. Jag kan slå vad om att det inte var så du tänkt.
Intressant stycke.
Eko
Dividend:
Tack ynot. Trevligt att se dig igen.
Eko: Jo, det va rjust så jag tänkte :D
RMX:
Har lyssnat nu och kanske är det hela rummet lite som jag tycker borde ses över... alltså lite mindre i början för att sedan växa efter hand (när kören kommer in). Den kören borde vara något mer framträdande, den blir överkörd av violinerna nu.
Tycker det saknas en aning djup botten rakt igenom. Jag vill ha Wagner/hårdrock! haha :)
Allt är välgjort rent kompositionsmässigt, det är mera mixfrågor jag kommenterar.
T.ex mot slutet skulle ju ljudbilden kunna öppnas upp lite (eller att resten "dras in").
Slutet kändes lite abrupt i mina öron, skulle gärna höra ett crescendo med ett par snygga, långa harmonier med nån liten melodi på topp...
Som helhet, snyggt, men kan bli lite bättre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida