Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Love Theme 2006

(1/7) > >>

Dividend:
Om-orkestreringen känns färdig (fick fixa lite till så framkom). Ingen sång kommer, temat står bra på egna fötter här, kom jag fram till.

Jag var i Kina när jag skrev första utkastet, så pentastuket bör inte ändras. Fångar en stämning jag var i, på ett rätt bra sätt.

Lyssna gärna...

/Per

-----------
Fick klagomål från en skotte på öarna, och höll med.
Upptankad
Nu ändras inte mer, förrän om ca 4 år eller så ;)

/Per

------

Avslappnad:
Snyggt! :)

Men var är kören? ;) Du är nästan framme men kören borde i mina öron vara lite mer framträdande. Nu ska erkänna att jag körde en "vinyllyssning" så det är möjligt att jag missade lite. Dock är det vackert som vanligt, nästan förväntat, från dig. Lite puts och den är klar i mina öron.

cykeln:
J-ligt fina teman i denna
och fina instrument - särskilt harpan och de knäppande stråkarna
Vilsamt och vackert men också pampigt - vid 230 - 250 öppnar det sig riktigt och kören kommer fram - läckert!

Light Head:
Stråkarna bryter av lite märkligt på ett par ställen, men det kan bero på att jag bara lyssnat en gång.

Tycker att plocket/arp är lite för mycket "synt-arp". (nu skall jag försöka beskriva något flummigt) Om du börjar med ett par enstaka knäpp och successivt bygger på så att det blir mer och mer intensivt med både hårdare knäpp och fler. För musikensk karaktär känns som om man håller på att ta sig upp för ett högt berg.

Men visst, det är ju bra som vanligt. Inte ett av de stycken som bara kastar sig över mig och jag är såld, utan mer att det kommer smygandes. Genomgående så levererar du en musikalitet som är harmonisk och känslosam, i allt du gör!

Dividend:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 07.04.2009, 23:30:33 ---Snyggt! :)

Men var är kören? ;) Du är nästan framme men kören borde i mina öron vara lite mer framträdande. Nu ska erkänna att jag körde en "vinyllyssning" så det är möjligt att jag missade lite. Dock är det vackert som vanligt, nästan förväntat, från dig. Lite puts och den är klar i mina öron.

--- Slut citat ---

Oki. Var jag tar den får jag se  :) Lätt det blir synthigt med för mycket kör.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion