Forum > Demolåtar
Gurano - Staplus Tonus
Rattlesnake:
Ja, udda upplägg med kyrkorgel, tvärflöjt och gong-gong, men det är kul med nya grepp, och klangerna funkar väl lika bra som något annat. Ljudbilden är bra, om kyrkorgeln är från Miroslav kan man konstatera att även den spöar Garritans (som har ringande reverbsvansar)
Jag får inga associationer eller känslor av musiken direkt, den känns mest som tillfällighetsmusik även om tonhoppen inte känns slumpartade utan på något vis sökande. Kanske finns något där om man lyssnar fler gånger.
Gurano:
Hej Rattle
I detta fall är faktiskt orgeln från EWQL. En polare fixade ljudet. Har faktiskt inte provat att lägga orgeln med Miro - skulle kanske vara intressant.
Ha det gott
Gurano
Gurano:
Hej gott folk!
Har staplat vidare på höjden. Hade inget att göra idag så stycket fick växa sig lite längre. Jag inser nu när jag lyssnar på det igen att förlängningen ligger volymmässigt för högt - får fixa det senare.
H Mike - du tyckte ju att stycket inte behövde bli längre så jag hoppas att den inte blev sämre nu än tidigare ;)
Ang mitt förra inlägg så trodde jag att orgelljudet kom från EW, men nu har jag snackat med min polare lite mera så det visade sig att han använde Garritan till detta - så fel man kan ha
Ha det Gurano
Dividend:
Tycker som tidigare att det är väl sammansatt. Och bättre nu. Tvärflöjt?
Orgeln från EWQL får jag testa.
Detta är filmmusik från 80 och framåt av hög klass... FORTSÄTT!
Harmonica mike:
Tjenare.
Lyssnat på verre två.Inga problem med det,rätt läckert.Rätt stor differens mellan a och b delen,men ändå så tycker jag att dom funkar ihop.Hellre det än att man tjatar ut a delen med variationer i b delen.Får du lust så gör en c del där du återknyter lite till a samt för in lite b så har du ett komplett alster med en röd tråd som löper genom hela kompositionen.Mina tankar dock,inte nödvändigt.
Jag gillar det,snyggt jobbat.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida