Forum > Demolåtar

Gurano - Staplus Tonus

<< < (3/4) > >>

cykeln:
Uppfattar detta som utkast till två låtar
Orgellåten ger en känsla av att sitta i en kyrka och vänta
Den andra delen/låten är riktigt nice - En mix av Air och något ur Peter och Vargen - bygg vidare på den

Gurano:
Hej
Cykeln - roligt att du tycker att det är najs. Jag förstår vad du menar med att det är 2 låtar men jag ser det snarare som en låt, där de hänger ihop. Nu har jag lagt till ytterligare en del (vi kan kalla den C-delen - efter H Mikes terminologi :)). I denna del återkommer A-delen fast utan orgel och invävd i B-delen. Tycker själv att invävningen sker på ett bra och naturligt vis. Tanken är att man ska vara i en kyrka i början - sedan börjar promenaden ut ur kyrka fram till porten - när gonggongen slår öppnas porten - detta avslutar A-delen. Väl ute i naturen börjar man nyfiket att utforska naturen - ja det är de bilder jag ser (hmmm - fan vad floskigt det lät  <_<).

H Mike - jag håller med dig att det ska till en C-del, så nu har jag vävt in det i slutet.

Divid - Man tackar

Ha det gott
Gurano

egghuvud:
Nu vågar man knappast kommentera något alls längre  :D, men here goes:
Fagotten låter lite lustig. Skulle nog må bra av lite mer nyanseringar i styrka. Det ligger något underligt diskantigt över hela ljudbilden. Hör inte om det är flöjt eller vad det är, men det känns lite obehagligt i öronen. Annars var det snyggt staplat  ;)

Gurano:
Nä nu e det bäst att du e tyst egghuvud  ;)
Skämt åsido - jo jag hör något svagt svagt diskant, det är en flöjt - ska prova att byta flöjten ikväll. Jag sitter alltid med hörlurar när jag gör musiken vilka inte är de bästa, så ibland kan lite missljud passera - shit happens! Annars tycker jag själv att ljudbilden passar bra (passar åtminstone mig).

Roligt att du tycker att det är snyggt staplat - frågan är om det är staplat med en tanke eller bara slumpmässigt ?  :D

Så där - nu har jag tagit bort det obehagligt diskanta (tycker i alla fall jag)

Gurano:
Nu har den blivit närmare 3,5 minuter.
Känns klar för mig men vad tycker ni?  :huh:

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion