Forum > Demolåtar

Gurano - Staplus Tonus

(1/4) > >>

Gurano:
Hej
Nu har jag staplat toner igen  ;)
Börjar sakralt men övergår sen i en kort studsstomp. Funkar ljudbilden eller suger det?
Den är kanske för kort?

Tyck gärna till om vad ni vill. Risa el rosa

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Stycke7.mp3[/mp3]

Harmonica mike:
Tjenare.

Gillade låtnamnet så det fick bli en lyssning  :)

Orgeln låter riktigt bra,som en bättre inspelad kyrk dito,fast mera/längre reverb för stor kyrka feeling hade suttit...Låten håller hur bra som helst.Visst kan du göra den längre om du vill,men det är inte nödvändigt - duger gott så här.

Jag gillade det,men så är jag en klassisk musik diggare.Finns ingen annan musik som sätter mig i rätt stämning förutom blues då..Den äldre sorten med Robert Johnson och Son House,Howlin´wolf etc...

Kort och gott - bra!

Mvh
Micael

Gurano:
Tack HM för "braiga" synpunkter.
Jo jag ska kanske testa att lägga på mer reverb på orgeln - det gör nog susen!

Ha det
Gurano

Dividend:
Vad använder du för orgel?

Låter lite country, notkombinationerna. Men klart värt en lyssning eller två :) Sen stråk..

Haha, gong-gongen på slutet.

Konstmusik var det ja..

Gurano:
Tjenis Divid

Jo konstmusik, eller "konstig" musik passar nog bra in på mitt - det var därför jag taggade med det.  B)
En gång är ingen gång men två gånger är en gonggong :). Gonggong e ballt och passar ofta bra som avslut.
Jag tycker det är roligt att para ihop lite olika nya sättningar - det blir mer spännande då.....

Men hörru Divid - hoppas att stycket även är värt mer än en lyssning eller ...... tre.....fyra......fem ggr  ;)

ha det
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion