Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Qiu tian (Autumn on Er long lu)
Emulator:
Möjligen mär det för att vi bollade låten faram o tebax över msn för något år sen, men jag hittar takt och melodi per omgående i låten.
Snyggt instrumenterad och med bra melodier. Jag ser alla löven i alla gula, bruna och röda toner. Storm och elände, mörker, tyngd och allvar :)
Gitarren låter snyggt, men kanske lite mycket strängljud på något ställe som kunde beskäras lite?
Klockrent annars!
Blir det restaurering av hela sviten inklusive mastering för en liten EP ? :D
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 05.04.2009, 10:21:46 ---Möjligen mär det för att vi bollade låten faram o tebax över msn för något år sen, men jag hittar takt och melodi per omgående i låten.
Snyggt instrumenterad och med bra melodier. Jag ser alla löven i alla gula, bruna och röda toner. Storm och elände, mörker, tyngd och allvar :)
Gitarren låter snyggt, men kanske lite mycket strängljud på något ställe som kunde beskäras lite?
--- Slut citat ---
Tack du! Skall försöka fixa gitarren i samråd med memphis..
--- Citera ---Klockrent annars!
Blir det restaurering av hela sviten inklusive mastering för en liten EP ? :D
--- Slut citat ---
Haha, kanske det. I alla fall 4:an är ju bra :) (Vinter då, men då tycker folk det är en sommarlåt :D
Dividend:
--- Citat från: drloop skrivet 06.04.2009, 12:55:55 ---Jag är nog för mycket pop. Tycker det är ostrukturerat och svårlyssnat.
Och ibland studsar jag till för vissa ljud som ploppar upp ur mina monitorer.
--- Slut citat ---
Tråkigt. Detta är inte pop.
--- Citera ---Så mina idéer om detta.
Kill your darlings, färre ljud, skala av.
Dynamik är coolt men på rätt ställen.
--- Slut citat ---
-synunkter mottagna. Tack för lyssning, och råd. Kan ligga en del i det du säger.
Light Head:
Milajk!
Det finns element som är totalt glimrande! De lite mindre komplexa partierna är helt ärligt jäkligt bra!
Inledningen är fin, men sedan drunknar guran lite. Om det hade gått att skapa lite mer utrymme runt gitarren kanske? Skulle kunna vara en del frekvenser som är lite för snarlika??
Spontant, men detta är bra, det känns dock som om det är något som är på gång att bli stort men att det är lite dålt bakom all den kompositionsglädje som rullar fram.
Väldigt bra grejjer på gång här! (Nu skall jag dricka en kopp te)
EDIT: Kom tillbaka, det är ju sjukt vad det här stycket satte sig!!!
Dividend:
Denna är inte färdig. Jag lovar (nåja) att slutresultatet är ett mästerverk.....
Många nya idéer från marre och light head. Och TACK till LH för uppskattande skriverier :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida