Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Qiu tian (Autumn on Er long lu)

<< < (2/11) > >>

Dividend:
Jag har efter lyssning nu dan efter kommit fram till att låten inte är färdig. :) Det kommer att ske en del ändringar kompositionsmässigt.

Mike: Skall testa din rekommendation, ang gurans nivå och eq:a som du beskriver! Tack! Och tack uppmuntrande ord!

Gurano: Visst, jag håller nog också med ;)... Tack!

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 03.04.2009, 16:42:54 ---Lite för rörigt upplägg för min smak, så partiet 120-150s känns skönast för öronen. Gillar inte de stötiga, nästan slumpmässiga violin- och kazoobrass-stötarna som präglar första delen.

--- Slut citat ---

Jag förstår inte  :rolleyes: De är absolut inte slumpmässiga, men jag kan förstå om de uppfattas så..

--- Citera ---Finns ett tydligt meloditema, men det känns lite för banalt för att det skall fastna. Tycker gitarren passar bra ljudmässigt mot resten, men den måste tonas/klippas på slutet innan stolsknarr och prassel hörs.

--- Slut citat ---

Det banala är väl att det är enstämmigt (mestadels). Banalabanarne där :D

--- Citera ---När var du i Kina förresten?

--- Slut citat ---

Stack början av 2006, via London. Kom hem slutet av 2007, så nästan 2 år var jag borta. Sysslade med programmering (vilket var dåligt betalt där), sökte jobb som lingvist på microsoft, men de ville hellre se mig programmera, så jag blev engelsklärare. Surfade mest runt och tittade på landet, insöp kulturen och fick intryck.

Ett intryck jag kan delge är att kvinnorna är jätteschyssta, jag kände bara kvinnor där (nästan). Männen är skitjobbiga. SNyter sig på gatan och fräser och blir förbannade på en om man uttalar fel..

HAr flera vänner av yngre män som är helt ok dock... Bl a en f d elev..

Dividend:

--- Citat från: Tokai skrivet 03.04.2009, 20:00:58 ---Man får vårkänsor av det här. Skönt, vackert. Och den akustiska gitarren passar bra in. Popsnöre som jag är letar jag efter pulsen och har svårt att hitta den. Antar att det finns ett klick som musiken spelas till. Men ofta blir jag osäker på takten. Samtidigt gillar jag också den här flytande känslan när instrumenten går in i varandra...

--- Slut citat ---

Tack. SKall nog göra denna poppigare :). Vi får se...

NY VERSION!

cykeln:
Detta är ju en riktig Vår-låt! Det låter som den stora vårfloden brister loss ur vintern och isens grepp
Lite upp med gitarren tycker jag
Partiet vid 137 och framåt särskilt lyckat för mina öron denna lyssning

Häftigt att ge sig av till Kina sådär! och kvinnor är ju alltid att föredra när det gäller umgänge  :D

stajo:
Tjena

Skön atmosfär. Kanske aningens svävande utan fast grepp i början i mitt tycke, men från 2.25- mycket snyggt.
Några nivåer på stråk som du kanske bör se över i början för de bryter igenom lite för mycket tycker jag.
och ja fram med guran mer, hör ju den knappt.

Tack för ordet :)

Dividend:
tack till cykeln och stajo. höjde gitarren 2 db, höjer  2 till

Tack för era synpunkter.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion