Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat JT - Huang Di (Kejsaren)

<< < (2/5) > >>

Avslappnad:
Strålande! :) Mycket bra österländsk känsla, kanske lite för bumliga slagverk för mina öron, dock.

Lite ambienta bakgrunder på detta så kan den kanske ingå i sviten som inte är färdig än;)'

Magnus är med och joddlar misstänker jag?

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 01.04.2009, 12:47:17 ---Tjenare.

Jo det går hem i Norrbotten också  :)

Snyggt kines tema,man förstår dina alster bättre när man hör detta.Lysande "staplade" toner om jag skall uttrycka mig så  :D,med tanke på vad som kommit fram i andra trådar.

--- Slut citat ---
:D

--- Citera ---Dock vet du min uppfattning.De gamla klassiska kompositörerna skrev med pennan,du använder modern teknik - och alldeles lysande.
Däremot kräver "ditt" system en hel del tålamod.Jag började min musikaliska låtskrivarbana på exakt samma sätt.Mus och klick,piano,stråk och basgångar.Sen köpte jag mig ett keyboard,då gick det snabbare att testa olika ide´r i en låt.Men jag vette fanken om det blev nåt bättre.

--- Slut citat ---

Jag HAR en klaviatur, som jag plonkar på om inspirationen brister. Även gitarr vill jag lära mig spela. HAr en akustisk och skall nog köpa en
rusta eller en begagnad snart :)

--- Citera ---Jag tar upp detta i rätt tråd,sorry för lite OT där Per.

Bra jobbat,snygg låt.

--- Slut citat ---

Tack. Det värmer!

--- Citat från: Avslappnad skrivet 01.04.2009, 13:02:53 ---Strålande! :) Mycket bra österländsk känsla, kanske lite för bumliga slagverk för mina öron, dock.

Lite ambienta bakgrunder på detta så kan den kanske ingå i sviten som inte är färdig än;)'

Magnus är med och joddlar misstänker jag?

--- Slut citat ---

Magnus joddlar på ja :) JA, denna måste ju tillhöra sviten! Vad har du för ambienta förslag? :)

Och tack för att det uppfattas som strålande. 3 timmar tog det i natt. Fast började igår

Avslappnad:
Skickar du mp3a och .cpr fil så kommer jag med ett förslag! Är online ikväll.

Dividend:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 01.04.2009, 13:51:45 ---Skickar du mp3a och .cpr fil så kommer jag med ett förslag! Är online ikväll.

--- Slut citat ---

Inga konstiga dissonanser här bara. Det låter inte kinesiskt!

Men fluminstrument på svarta tangenter funkar! Skalan är alla svarta och (ibland) F och B/H..

Annars har du fulll konstnärlig frihet :D

Light Head:
Utan att ha läst vad någon annan har skrivit.

DETTA var jäkligt häftigt!!

Plocka in rösterna lite här å där. Gör stycket 5 minuter långt. Du har en "elektronisk" hit! För hela känslan andas elektronik och kina. Skulle kunna vara ett spår som aldrig spelats men som skulle varit med på Jarre's "Concert in China", spåret togs bort för det ansågs för modernt.

Väldigt väldigt bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion