Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat JT - Huang Di (Kejsaren)

(1/5) > >>

Dividend:
LÅTNAMN: Huang Di (the emperor)
ARTIST/GRUPP: Dividend & JT
GENRE: kinesisk experimentellt
LÅTLÄNGD: 2:41
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

En banal hyllning till de bortgångna invånarna i Förbjudna staden... Eller nåt...

Lite filmiskt så där.. Kung fu-musik, om ni vill  :P

Jag snackar kinesiska! "Ära åt kejsaren för alltid!" i början. (ungefär) Lite nedpitchad 2 halvnoter :)

edit: Kineser jag skickat till älskar den!! Förutom en som var general :D

NY VERRE: JT har gjort en ambient version av låten. (allt mitt finns kvar) men det ger en annan känsla det han tillfört. Och bättre tycker jag...

Gurano:
Bra ljudbild tycker jag. Förstår att kineserna gillar - jag gillar oxå

Gurano

Marruschkka:
Väldigt söt visa det här..som en liten ljuv saga á la Oriental..det här måste även barn uppskatta..känns lekfullt.

Fina harmonier!Gillar :rolleyes:

/Marr

Dividend:
Tack Gurano och tack marruscka. Den var väldigt rolig att göra också :)

Harmonica mike:
Tjenare.

Jo det går hem i Norrbotten också  :)

Snyggt kines tema,man förstår dina alster bättre när man hör detta.Lysande "staplade" toner om jag skall uttrycka mig så  :D,med tanke på vad som kommit fram i andra trådar.
Dock vet du min uppfattning.De gamla klassiska kompositörerna skrev med pennan,du använder modern teknik - och alldeles lysande.
Däremot kräver "ditt" system en hel del tålamod.Jag började min musikaliska låtskrivarbana på exakt samma sätt.Mus och klick,piano,stråk och basgångar.Sen köpte jag mig ett keyboard,då gick det snabbare att testa olika ide´r i en låt.Men jag vette fanken om det blev nåt bättre.
Jag tar upp detta i rätt tråd,sorry för lite OT där Per.

Bra jobbat,snygg låt.

mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion