Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat JT - Huang Di (Kejsaren)

<< < (5/5)

Dividend:
Glömde tacka Eko, nä sant, men jag försöker hålla igen på de 2 extra tangenterna i skalan :D (de förutom de svarta)

martinm: Haha, ja försök hämta inspiration från vietnamn. Just nu söker jag kinesiska instrument har bara erhu (er=2, fiol med två strängar) ochnån annan)

Eq: TACK! Men det är inte wagnerpukor. En wagnerpuka låter som ett bombnedslag... Det kommer som jag sa tidigare kanske en andra del om jag kan få ihop de två...

cykeln: Tack för analysen och att du gillade det :)

Dividend:
En banal hyllning till de bortgångna invånarna i Förbjudna staden... Eller nåt...

Lite filmiskt så där.. Kung fu-musik, om ni vill 

Jag snackar kinesiska! "Ära åt kejsaren för alltid!" i början. (ungefär) Lite nedpitchad 2 halvnoter

edit: Kineser jag skickat till älskar den!! Förutom en som var general

NY VERRE: JT har gjort en ambient version av låten. (allt mitt finns kvar) men det ger en annan känsla det han tillfört. Och bättre tycker jag...

Clemens:
Den här var riktigt bra!...är ju absolut ingen mästare på kinesisk musik..men gillar atmosfären..pukorna är ju bara för coola! Kul med lite ambientljud..kAN(T)ON  blev ju nästan rätt...

Dividend:

--- Citat från: Clemens skrivet 15.05.2009, 22:20:27 ---Den här var riktigt bra!...är ju absolut ingen mästare på kinesisk musik..men gillar atmosfären..pukorna är ju bara för coola! Kul med lite ambientljud..kAN(T)ON  blev ju nästan rätt...

--- Slut citat ---

Detta felet som kvarstår här är att mitt tal på kinesiska bör höjas i nivå... Det hörs knappt i JTs version

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion