Forum > Demolåtar

Solen över myren

<< < (5/7) > >>

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 01.04.2009, 23:52:20 ---Vackert och stämningsfullt Eko men skulle önska mig lite bättre ljud. (krav, krav!!  <_< :P)

--- Slut citat ---
:PTack EQ och jaja jag får väl ordna till det på nåt sätt. Egentligen upptäcker jag att jag skulle vilja ha en massa fler ljud. Saknar pukor och fagott och en hel del blås och andra orkestrala instrument. Blir lite skraj när jag läser om EWQ och den andra vad den nu heter som tydligen kräver att man måste skruva en hel del. Kan man inte någonstans beställa ett paket med valfria instrument? Det skulle jag gärna vilja göra i så fall.
Eko

Rattlesnake:
Hej Eko,
Jättefin melodi du har fått fram, kanske snarare pop-klassiskt än klassiskt, men riktigt stämningsfullt. Som sagt, du behöver investera i ett samplingsbibliotek, du har ju förutsättningar att göra något riktigt bra i den miljön.

Det som känns sämst ljudmässigt här, tycker jag är cellon och pukor/cymbal. Det sistnämnda hörs väldigt tydligt att det är ifrån ett trumset och inte timpani som jag tror du velat haft. Cellon låter pumpande som en gammal skolorgel. Men EWQLSO eller Mirsolav har det du vill ha, och jag tror inte det förutsätter mer skruvande än i pluggarna du har. Det är synd att hämmas av dåliga grejor, satsa på dig själv! Det handlar inte om att det skall låta dyrare, utan naturligare så att lyssnaren kan koncentreras på musiken och inte störas av att instrumenten inte låter som de är vana att de ska.

hogge:
Skitasnyggt EKO.. Återigen får jag använda en tidigare formel - "Detta är också ett sånt stycke som för tankarna till filmmusiken man hör då eftertexterna rullar och man är den som sitter kvar alltför länge, till allas stora frustration, för att man vill höra den sista tonen..
Riktigt riktigt vackert..

Men sen skulle jag önska att Du drog ner på reverber, ökade kompressorn och tog bort lite svammel i diskhon. För just nu kan jag höra att medhörningarna inte riktigt är i fas med diskanhornet.. 
:lol:
Just kidding... What do I know.. Men fint som sagt..

Tokai:
Faktum är att jag tycker du skippar alla stråkar osv (ja, dom låter lite gnälliga men man tager... osv) utan skriv en text och lägg på en sång. För melodin i denna låt är pop så det skriker om det, och jävligt bra dessutom!

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 03.04.2009, 17:06:13 ---Hej Eko,
Jättefin melodi du har fått fram, kanske snarare pop-klassiskt än klassiskt, men riktigt stämningsfullt. Som sagt, du behöver investera i ett samplingsbibliotek, du har ju förutsättningar att göra något riktigt bra i den miljön.

Det som känns sämst ljudmässigt här, tycker jag är cellon och pukor/cymbal. Det sistnämnda hörs väldigt tydligt att det är ifrån ett trumset och inte timpani som jag tror du velat haft. Cellon låter pumpande som en gammal skolorgel. Men EWQLSO eller Mirsolav har det du vill ha, och jag tror inte det förutsätter mer skruvande än i pluggarna du har. Det är synd att hämmas av dåliga grejor, satsa på dig själv! Det handlar inte om att det skall låta dyrare, utan naturligare så att lyssnaren kan koncentreras på musiken och inte störas av att instrumenten inte låter som de är vana att de ska.

--- Slut citat ---

:D Tack Rattle Ja jag har nog lite perversa  böjelser åt det klassiska så det kanske vore smart att investera i något bra bibliotek. Tack för trips.
Eko

'

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion