Forum > Demolåtar
Solen över myren
cykeln:
Vilket fint tema - jättevacker melodi!
Den håller för många olika kläder/arrangemang
Skulle kunna vara en fin pop-låt sjungen av ljus kvinnostämma
men även fin i denna klassiska kostym - även om instrumentljuden skulle kunna vara bättre (men det finns ju en tråd om hur svårt även de dyraste biblioteken har att låta "riktigt")
Kul med bredd på skapandet!
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 03.04.2009, 20:07:52 ---Skitasnyggt EKO.. Återigen får jag använda en tidigare formel - "Detta är också ett sånt stycke som för tankarna till filmmusiken man hör då eftertexterna rullar och man är den som sitter kvar alltför länge, till allas stora frustration, för att man vill höra den sista tonen..
Riktigt riktigt vackert..
Men sen skulle jag önska att Du drog ner på reverber, ökade kompressorn och tog bort lite svammel i diskhon. För just nu kan jag höra att medhörningarna inte riktigt är i fas med diskanhornet..
:lol:
Just kidding... What do I know.. Men fint som sagt..
--- Slut citat ---
:DTack Hogge lite långt från Heavy Metall kanske men kul att det tilltalar dina smaklökar.
Eko
Eddi:
--- Citat från: Tokai skrivet 03.04.2009, 20:31:31 ---Faktum är att jag tycker du skippar alla stråkar osv (ja, dom låter lite gnälliga men man tager... osv) utan skriv en text och lägg på en sång. För melodin i denna låt är pop så det skriker om det, och jävligt bra dessutom!
--- Slut citat ---
:D Tack Tokai det finns faktiskt fler som anser att det borde skrivas en sång till detta - själv har jag svårt att föreställa mig det och jo nog är det pop alltid fast i klassisk tappning.
Eko
Harmonica mike:
Tjenare.
Här har det hänt grejer sedan jag lyssnade sist - i positiv bemärkelse.Mycket snyggt.Stråk soundet visst,inte nån höjdare men vad gör det då det är snyggt komponerat.
Får fixa en Eko mapp i datan bredvid Dividend om du tänker hålla på så här framöver :)
vilket jag hoppas,för detta är bra.
Mycket skön lyssning denna tidiga söndags morgon.Solen lyser för fullt och idag får vi en härlig vårdag här uppe i norr.Bra inledning på dagen via ditt alster,det blir en fin dag idag.
Minus 6 grader just nu, solen drar det nog en bra bit över nollan på nån timme..
Mvh
Micael
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 04.04.2009, 12:15:16 ---Vilket fint tema - jättevacker melodi!
Den håller för många olika kläder/arrangemang
Skulle kunna vara en fin pop-låt sjungen av ljus kvinnostämma
men även fin i denna klassiska kostym - även om instrumentljuden skulle kunna vara bättre (men det finns ju en tråd om hur svårt även de dyraste biblioteken har att låta "riktigt")
Kul med bredd på skapandet!
--- Slut citat ---
:D Tack Biken får väl börja fundera över en text då hm...
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.04.2009, 08:44:50 ---Tjenare.
Här har det hänt grejer sedan jag lyssnade sist - i positiv bemärkelse.Mycket snyggt.Stråk soundet visst,inte nån höjdare men vad gör det då det är snyggt komponerat.
Får fixa en Eko mapp i datan bredvid Dividend om du tänker hålla på så här framöver :)
vilket jag hoppas,för detta är bra.
Mycket skön lyssning denna tidiga söndags morgon.Solen lyser för fullt och idag får vi en härlig vårdag här uppe i norr.Bra inledning på dagen via ditt alster,det blir en fin dag idag.
Minus 6 grader just nu, solen drar det nog en bra bit över nollan på nån timme..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
:D Tack HM jo fixa en mapp bredvid Div´s några till alster har jag planer för. Ny mix med Timpani som jag hittade finns i första posten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida