Forum > Demolåtar
Solen över myren
spacetrucker:
Visst visst... du har hjort så gott du kan. Å de kunde inte blitt finare :D
...äh... dehär blir nog ingen konstruktiv kritik :unsure:. Det är ju baske mig mycket lättare att kritisera sånt man inte gillar. Denhär är njutningsbar, jag liksom bara glömde bort att lyssna till om det lät Casio eller nåt...
Jo gillar mycket
Krister
P.S. Vem blir följande med en låt till hjorten?? ;)
Marruschkka:
Bra hjort :P
Sen kan man bygga, stapla på..med flera instrument/toner..men den här melodin är jättefin i grunden, räcker egentligen ända fram som den är.
Så enkelt det kan vara :P
Gillar när du gör sånt här mer klassiskt oxå!!
/Marr
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 31.03.2009, 02:42:02 ---Nej för tusan,jag sågade inte ljudet.Man tager vad man haver,helt riktigt.
Låten har potencial tycker jag.Möjligen skulle lite reverb få det att låta lite dyrare,,eller nåt.
Alla har ju inte ewqlso/garritan etc.. i sina burkar.Även om det vore casio sound från 80 talet som freddy skrev ,så får det inte hämma den musikaliska processen/skaparlusten.Allt går att fixa i efterhand,typ en fet symfoniorkester då du blivit världsberömd via ditt alster.Ja du förstår vad jag menar,dona på.
Kul att höra lite klassika infuenser från dig,jag gillar sånt.
Mvh
Mike
--- Slut citat ---
Tack HM ja jag kanske ska fixa lite med denna - oväntat mycket trevlig kritik - men världsberömd tror jag nog inte att jag blir :D
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 31.03.2009, 08:47:44 ---Tittade nyss på tag-clouden. Klassiskt är näst störst efter pop och rock :D
Men så hade du inte taggat denna nåt då nä.... jaja
Jomen, jag gillar detta, ljuden är från vilket bibliotek. Låter inte som en orkester, inte ens i närheten. Men ansatsen når fram. Skönt, avslappnande! Dålig dynamik dock, mer partier avskalade och med andra instrumentkonstellationer (tycker jag) hade funkat.
Nice experiment!
--- Slut citat ---
:D En får tagga så mycket då Div
Eddi:
--- Citat från: Aettan skrivet 31.03.2009, 16:30:31 ---Jag tycker det är bra, jag tänker inte ens på ljud hit och dit i kritiska termer. Frågan är väl om det överhuvudtaget är nån mening att försöka "simulera" riktig orkester med ett sådant här underbart stycke. I mina öron är det bara att ringa dirigenten och dela ut noterna till en riktig orkester.
--- Slut citat ---
:D Tack så mycket A1 men det måste nog till fler toner innan det lönar sig att skriva ut noter.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida