Forum > Demolåtar
Solen över myren
Harmonica mike:
Nej för tusan,jag sågade inte ljudet.Man tager vad man haver,helt riktigt.
Låten har potencial tycker jag.Möjligen skulle lite reverb få det att låta lite dyrare,,eller nåt.
Alla har ju inte ewqlso/garritan etc.. i sina burkar.Även om det vore casio sound från 80 talet som freddy skrev ,så får det inte hämma den musikaliska processen/skaparlusten.Allt går att fixa i efterhand,typ en fet symfoniorkester då du blivit världsberömd via ditt alster.Ja du förstår vad jag menar,dona på.
Kul att höra lite klassika infuenser från dig,jag gillar sånt.
Mvh
Mike
Dividend:
Tittade nyss på tag-clouden. Klassiskt är näst störst efter pop och rock :D
Men så hade du inte taggat denna nåt då nä.... jaja
Jomen, jag gillar detta, ljuden är från vilket bibliotek. Låter inte som en orkester, inte ens i närheten. Men ansatsen når fram. Skönt, avslappnande! Dålig dynamik dock, mer partier avskalade och med andra instrumentkonstellationer (tycker jag) hade funkat.
Nice experiment!
Aettan:
Jag tycker det är bra, jag tänker inte ens på ljud hit och dit i kritiska termer. Frågan är väl om det överhuvudtaget är nån mening att försöka "simulera" riktig orkester med ett sådant här underbart stycke. I mina öron är det bara att ringa dirigenten och dela ut noterna till en riktig orkester.
Markus Broberg:
Skitfint:) :wub:
Fidden:
Välhjort. :P
Snygga harmisar och finfin melodi. Bra känsla i det också.
Det jag inte gillar är stråkarna som känns väldigt oäkta. Det känns liksom som att det är samplingar från unisont spelade stråkar som använts som att det är ett solo.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida