Forum > Demolåtar

Dividend - Hjort på myren i diset

<< < (6/6)

Dividend:

--- Citat från: Eko skrivet 31.03.2009, 19:25:35 ---Hjortronlåten :D
Det är en skön slinga detta som  lirats några gånger och som inspirerat. Ska bli spännande att höra med MH´s voice. Då får den nog byta namn till Dovhjortlåten :)

Mindre rörligt stråk fattar jag inte - saknar snarare lite trioler - nu dundrar pianot för högt men det är väl för att sången ska på antar jag.

Bra Div detta blir spännande.
Eko

--- Slut citat ---

Jäpp, sång skall på. MIIIIKEE!! SJUNGG!!! :D SNÄLLA!!  JA, du fattar inte hur spänd jag är :) Mike skriver lyriken förresten :)
Sen om den handlar om hjortron, hjortar, eller vad som är bra hjort, vet jag inte :)

Dividend:
Nu sång med sopran-synth och baskör-synth. VÄntar på att mike skall lägga sång. Bra som satans låter det tycker jag iaf :)

Mycket bättre nu än med pianot...

Avslappnad:
Snyggt! :)

Kom att tänka på en sälgpipa som skulle passa utmärkt bitvis. HM har väl lite lämpliga flöjter ljudmässigt, en insats där?

Gillar det nakna arret, känns befriande att inte ha en komplett orkester i Forte Fortissimo i öronen, men redan titeln skvallrar om stämningen i stycket.

Dividend:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 01.04.2009, 13:09:07 ---Snyggt! :)

Kom att tänka på en sälgpipa som skulle passa utmärkt bitvis. HM har väl lite lämpliga flöjter ljudmässigt, en insats där?

--- Slut citat ---
Hans underbara basröst är allt som behövs för att ta låten till skyarna!! Men visst varför inte en lite flöjt också :)

Vi väntar mike... :) SPela in nåt när du har texten! Blir det inte perfekt, så tar vi om!

--- Citera ---Gillar det nakna arret, känns befriande att inte ha en komplett orkester i Forte Fortissimo i öronen, men redan titeln skvallrar om stämningen i stycket.

--- Slut citat ---

Ja, men jag har gjort många lugna stycken ju  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion